پچ های پوستی جدید با کمک امواج فراصوت داروها را وارد بدن می کنند

دانشمندان اخیرا پچ های پوستی جدیدی ساخته اند که قادر است با چسبیدن به پوست و با استفاده از پالس های فراصوت بدون درد دارو را به داخل پوست بفرستد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان در دانشگاه MIT روشی تازه را برای جذب دارو توسط بدن ابداع کرده اند. این پچ جدید […]

دانشمندان اخیرا پچ های پوستی جدیدی ساخته اند که قادر است با چسبیدن به پوست و با استفاده از پالس های فراصوت بدون درد دارو را به داخل پوست بفرستد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان در دانشگاه MIT روشی تازه را برای جذب دارو توسط بدن ابداع کرده اند. این پچ جدید با نام علمی سونوفورسیس فراصوت با قابلیت همانند سازی به نوعی هیدروژل آغشته است که به پوست بدن می چسبید. درون این پچ چهار مبدل متصل به یک میله مسی قرار دارد و هر کدام دارای رسانایی الکتریکی هستند. بالای مبدل درون حفره داروی محلول در مایع قرار گرفته است. با دریافت انرژی توسط مبدل ها و لرزش ایجاد شده، در مایع حباب ایجاد میشود. با این کار ریزجهش هایی درون مایه ایجاد میشود که در نهایت باعث عبور مایع از پوست خواهد شد.

این روش روی پوست خوک مورد آزمایش قرار گرفت. محققان با استفاده از این پچ پوستی فصد داشتند نوعی ویتامین را به بدن این حیوان منتقل کنند. نتیجه آزمایش نشان داد این پچ صوتی ۲۶ درصد بیشتر از پچ های بدون قابلیت فراصوت امکان انتقال دارو را فراهم میکند.

طی مقایسه این پچ جدید با پچ های سوزنی مشخص شد پچ پوستی فراصوت می تواند در طول ۳۰ دقیقه عملیات انتقال دارو را به بدن خوک ها به پایان برساند. در حالیکه پچ های ریزسوزنی این مقدار دارو را در زمانی حدود ۶ ساعت انجام می دهند. به گفته محققان روی جدید می تواند در موارد مانند سوختگی یا سرطان پوست کاربرد داشته باشد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال