حلال جدید دانشمندان می تواند تا ۹۵ درصد دی اکسید کربن موجود در دود کارخانه ها را جذب کند

محققان در پروژه ای جدید نوعی حلال شیمیایی ساخته اند که قادر است با جذب قسمت اعظم دود دودکش های کارخانه ها نقش بزرگی در حل مشکلات آب و هوایی داشته باشد. با گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، حلال جدید با هدف واکنش با دی اکسید کربن موجود در گاز دودکش ها ساخته […]

محققان در پروژه ای جدید نوعی حلال شیمیایی ساخته اند که قادر است با جذب قسمت اعظم دود دودکش های کارخانه ها نقش بزرگی در حل مشکلات آب و هوایی داشته باشد.

با گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، حلال جدید با هدف واکنش با دی اکسید کربن موجود در گاز دودکش ها ساخته شده است. طبق گزارش بلومبرگ این پروژه ۲۵ میلیون دلاری در نیروگاهی در ایالت کالیفرنیا انجام گرفت. در این پروژه با کمک فناوری جدید امکان جذب ۹۵ درصد از کربن نیروگاه مورد آزمایش قرارگرفت. این آزمایش نقش حیاتی در پاکسازی آب و هوا خواهد داشت.

البته این فناوری با انتقاد دوستداران محیط زیست و محیط بانان همراه شده است. زیرا آنان معتقدند با این فناوری در واقع مجوز استفاده از سوخت های فسیلی به جای انرژی پاک و تجدید پذیر صادر شده است. این ایالت قصد دارد با وجود برنامه ریزی های انجام گرفته برای حذف مرین تا سال ۲۰۴۵ نیروگاه های سوخت فسیلی را همچنان پایدار نگاه دارد.

این پروژه که مراحل آزمایشی را پشت سر می گذارد راهکاری برای جذب کربن ارائه می کند. همچنین نقش کار طبیعی و انتقال انرژی را نیز نشان می دهد. در حال حاضر پروژه های جذب کربن در جهان از محبوب ترین پروژه ها محسوب میشود. محققان این پروژه نیز معتقدند ماده ساخته شده ارزانتر از ابزارهای دیگر است و با به دام انداختن گاز دودکش کارخانه ها مانع از انتشار آن در محیط خواهد شد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال