اسپیکر جدید محققان دانشگاه ام آی تی تنها به اندازه یک کاغذ ضخامت دارد

محققان دانشگاه ام آی تی نوعی اسپیکر بسیار نازک توسعه داده اند که تنها به اندازه ضخامت یک برگ کاغذ است. این اسپیکر می تواند همانند یک دیوارپوش کل دیوارهای یک اتاق را بپوشاند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، اسپیکر بسیار نازک مهندسان دانشگاه ام آی تی امکان تبدیل هر سطحی را […]

محققان دانشگاه ام آی تی نوعی اسپیکر بسیار نازک توسعه داده اند که تنها به اندازه ضخامت یک برگ کاغذ است. این اسپیکر می تواند همانند یک دیوارپوش کل دیوارهای یک اتاق را بپوشاند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، اسپیکر بسیار نازک مهندسان دانشگاه ام آی تی امکان تبدیل هر سطحی را به یک منبع فعال صوتی خواهد داشت. همچنین تولید صدا در این اسپیکر با حداقل اعوجاج بوده و میزان انرژی آن نیز حداقل میزان است. وزن این اسپیکر بسیار نازک تنها به اندازه یک سکه بوده و در صورت پوشاندن هر سطحی می تواند صدای با کیفیتی نیز تولید کند. در ساخت آن از روش ساده ای برای دستیابی به این ویژگی ها استفاده شد. به طوری که می توان از این روش برای تولید اسپیکر های نازک و استفاده از آن در داخل خودرو نیز استفاده کرد.

از دیگر قابلیت های یک اسپیکر نازک می‌توان به حذف نویز فعال در محیط‌هایی مانند کابین خلبان اشاره کرد. سپس صدایی با همان دامنه نیز تولید کند به طوری که باعث خنثی شدن این دو صدا روی یکدیگر شود. با توجه به سبک وزن بودن این دستگاه می توان آن را در موارد مختلف استفاده کرد.

 همچنین با توجه به انرژی بسیار پایین مصرفی نیز امکان استفاده از آن در دستگاه های هوشمند با عمر باتری محدود نیز وجود دارد. ولادیمیر بولوویچ یکی از محققان این پژوهش می‌گوید: استفاده از یک کاغذ باریک و وصل کردن دو گیره به آن احساس خوبی خواهد داشت به طوری که می توان آن را به یک پورت هدفون رایانه وصل کرده و صدا های منتشر شده را پخش کنید. امکان استفاده از این اسپیکر در هر جایی وجود دارد و با مقدار کمی نیروی الکتریکی میتوان آن را راه اندازی کرد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال