حسگر جدید گازهای سمی می تواند ۹ برابر موثرتر از دیگر حسگرها عمل کند

پژوهشگران حسگر جدیدی را برای تشخیص گازهای سمی ابداع کرده‌اند که قدرت آن در عملکرد و تشخیص این گازها تا ۹ برابر موثرتر از دیگر حسگرها است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، پژوهشگران روسیه و بلاروس ماده حسگر جدید گاز مبتنی بر اکسید تنگستن ساخته اند که با توجه به حساسیت بالا […]

پژوهشگران حسگر جدیدی را برای تشخیص گازهای سمی ابداع کرده‌اند که قدرت آن در عملکرد و تشخیص این گازها تا ۹ برابر موثرتر از دیگر حسگرها است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، پژوهشگران روسیه و بلاروس ماده حسگر جدید گاز مبتنی بر اکسید تنگستن ساخته اند که با توجه به حساسیت بالا نسبت به مونوکسید کربن، دی اکسید نیتروژن و استون می تواند عملکردی بهتر از سایر حسگر های موجود داشته باشد. این پژوهشگران توانایی حس کردن گاز در این ماده را نه برابر بیشتر ارزیابی کردند. در حال حاضر کنترل کیفیت هوا و شناسایی گازهای سمی و ترکیبات آلی فرار به یک جزء مهم در زندگی و شرایط کاری تبدیل شده است. همچنین می تواند در بخش های صنعتی، کشاورزی و محیطی نیز مورد استفاده قرار بگیرد. به همین دلیل نیاز است تا مواد حسگر گاز جدیدی توسعه یابد تا بتوانند نسبت به انواع گازها واکنش حسی بالایی داشته باشد.

دانشمندان مرکز ملی علم و صنعت میسیس با همکاری دانشگاه دولتی بلاروس و آکادمی ملی علوم این کشور یک ماده نانوکامپوزیت جدید تولید کردند که می تواند نسبت به انواع گازهای سمی واکنش حساسیت زای بالایی را ایجاد کند. ماده اصلی آن نیز نانو پودر اکسید تنگستن است که همراه با گرافین و نانو کامپوزیت مس مورد استفاده قرار می گیرد. این اکسید تنگستن با روش سل ژل ساخته شده است. سپس در یک ساختار با نانو پودر مس و گرافین تعامل خواهد داشت.

 دیمیتری موسکوسکیچ از مرکز پژوهش نانو مواد می گوید: آزمایش های انجام گرفته روی این ماده حسگر گاز نشان داد می‌تواند نسبت به کربن حساسیت نه برابری و همچنین نسبت به استون حساسیت ۶ برابری ارائه کند. به گفته این پژوهشگران این ماده به روش ساده ای نیز تولید می شود و در آینده می تواند در حسگر های گازی بسیار حساس تجاری مورد استفاده قرار بگیرد.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال