نسخه جدید بوستر سوپر هوی اسپیس ایکس رونمایی شد

اسپیس ایکس از نسخه بهبود یافته بوستر سوپر هوی رونمایی کرد. این نسخه اصلاح شده دارای قطعه‌ای منفذدار است که امکان روشن شدن موتورها را در زمان اتصال فضاپیما فراهم می‌کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، اسپیس ایکس سخت‌افزار جدیدی را به نسخه اولیه موشک استارشیپ اضافه کرده است تا آن را […]

اسپیس ایکس از نسخه بهبود یافته بوستر سوپر هوی رونمایی کرد. این نسخه اصلاح شده دارای قطعه‌ای منفذدار است که امکان روشن شدن موتورها را در زمان اتصال فضاپیما فراهم می‌کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، اسپیس ایکس سخت‌افزار جدیدی را به نسخه اولیه موشک استارشیپ اضافه کرده است تا آن را برای پرواز آزمایشی آماده کند. موشک شامل دو بخش چندبار مصرف است. بخش اول شامل بوستر بزرگ سوپر هوی است و دیگری فضاپیمای مرحله فوقانی به نام استارشیپ را تشکیل می‌دهد.

این دو بخش تاکنون تنها یک بار به طور آزمایشی پرتاب شده‌اند. این شرکت از زمان پرواز آزمایشی ناموفق تاکنون تغییرات مهمی را در این فضاپیما و بوستر آن ایجاد کرده است. یکی از آنها ایجاد جداسازی فضاپیما است که می‌تواند در پرتاب آزمایشی بعدی مورد استفاده قرار گیرد. در این پرتاب شاهد جداسازی این دو مرحله به روشی جدید خواهیم بود.

اسپیس ایکس در تاریخ ۱۸ اوت تصاویر مربوط به سخت‌افزار جدید سوپر هوی را در توییتر سابق منتشر کرده بود. این شرکت اعلام کرد قابلیت جدید با نام شیوه جداسازی مرحله‌بندی داغ قادر است موتورهای بخش فوقانی را برای جداسازی بوستر روشن کند.

در حال حاضر اسپیس ایکس برای آزمایش بعدی موشک خود منتظر صدور مجوز اداره هوانوردی فدرال در آمریکا است. اداره هوانوردی همچنان حادثه انفجار استارشیپ را تحت بررسی دارد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال