هدست واقعیت مجازی جدید امکان استشمام از صفحه نمایش را فراهم می کند

محققان چینی نوعی هدست واقعیت افزوده توسعه دادند که می تواند از طریق شبیه سازی به کاربران کمک کند تا بوی آنچه که از نمایشگر می بینند را استشمام کنند. به گزارش‌ سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ممکن است بسیاری از کاربران به استشمام بوی از طریق صفحه نمایش علاقه داشته باشند. اکنون این […]

محققان چینی نوعی هدست واقعیت افزوده توسعه دادند که می تواند از طریق شبیه سازی به کاربران کمک کند تا بوی آنچه که از نمایشگر می بینند را استشمام کنند.

به گزارش‌ سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ممکن است بسیاری از کاربران به استشمام بوی از طریق صفحه نمایش علاقه داشته باشند. اکنون این کار امکان پذیر شده است.

طبق اعلام محققان دانشگاه بیهانگ و دانشگاه سیتی هنگ کنگ اکنون امکان استشمام ۳۰ بویرمختلف از جمله پنکیک، موهیتو و .. با کمک فناوری امکان پذیر شده است.  در آینده می توان نسبت به ساخت بازی های ویدیویی هیجان انگیز، فیلم های چهار بعدی و حتی محیط های آموزشی امیدوار بود.

طبق اعلام پژوهشگران در این مقاله پیشرفت های اخیر در فناوری واقعیت مجازی می تواند در ساخت یک دنیای مجازی سه بعدی موثر باشد. بویایی نیز همانند دیگر حس ها مهم است. از جمله موارد استفاده از این قابلیت می توان به تماشای فیلم های چهار بعدی، ارسال پیام هایی مبتنی بر بو، آموزش های آنلاین با فناوری های جدید و کنترل احساسات اشاره کرد

پیش از این پژوهش محققان سوئدی ضمیمه ای را به کنترل کننده های بازی اضافه کرده بودند که می توانست در طول بازی عطرهایی را منتشر کند. اما به گفته محققان چینی فناوری آنها متفاوت بوده و بدون نیاز به سیم و یا اتصال می تواند بوهای شبیه سازی شده را بدون نیاز به عطر به کاربر ارائه کند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال