درخت تازه کشف شده استوایی به نام لئونارد دیکاپریو نامگذاری شد

از آنجایی که لئوناردو دی کاپریو بازیگر هالیوود تلاش های بسیاری را در حفظ محیط زیست انجام داده درخت تازه کشف شده استوایی با نام این بازیگر نامگذاری شد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، تاکنون این بازیگر هالیوود تلاش‌های زیادی را برای حفظ محیط زیست و حتی نجات درختان جنگل های بارانی […]

از آنجایی که لئوناردو دی کاپریو بازیگر هالیوود تلاش های بسیاری را در حفظ محیط زیست انجام داده درخت تازه کشف شده استوایی با نام این بازیگر نامگذاری شد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، تاکنون این بازیگر هالیوود تلاش‌های زیادی را برای حفظ محیط زیست و حتی نجات درختان جنگل های بارانی از قطع شدن انجام داده است. به همین دلیل یک درخت استوایی که برای اولین بار کشف شده است به پاس تلاش های این هنرمند به نام وی نامگذاری شده است.

 به گفته دانشمندان باغ گیاه شناسی سلطنتی کیو، دی کاپریو سال گذشته طی دادخواستی از قطع درختان در کامرون جلوگیری کرده بود. به همین دلیل با این روش این بازیگر هالیوود از وی قدردانی شده و نام علمی این درخت چهار متری اوواریوپسیس دیکاپریو خواهد بود که به عنوان اولین گونه کشف شده در سال ۲۰۲۲ محسوب می شود. خانواده این گیاه از یلانگ یلانگ بوده و در تنه خود دارای گل های بزرگ زرد رنگ مایل به سبز است. محل کشف این درخت نیز در جنگلهای ایبو کامرون بوده است.

دی کاپریو در سال ۲۰۲۰ تلاش داشت تا از طریق رسانه های اجتماعی و در کانال سازمان حفاظت از محیط زیست از قطع درختان جنگلی ایبو جلوگیری کند. به همین دلیل درخت تازه کشف شده به نام این بازیگر و فعال محیط زیست نامگذاری شد.

جنگل های بارانی ایبو یکی از بزرگترین جنگل های دست نخورده در کامرون محسوب می شود که در آن گونه های از گربه های در معرض خطر و شامپانزه ها زندگی می کنند. همچنین زیستگاه اصلی فیل های جنگلی و ۷۵ گونه گیاهی محسوب می شود. این بازیگر هالیوود پس از آنکه بسیاری از کارشناسان جهان در  نامه‌ای خطر انقراض گونه های جانوری و گیاهی این منطقه را مورد توجه قرار دادند از طریق رسانه های اجتماعی و دنبال کنندگانش مطالبی را منتشر کرد تا بتوانند به این کمپین کمک کند و در نهایت توانست با دستور مستقیم رئیس جمهور کامرون قطع درختان را لغو کند.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال