احتمالاً مریخ نورد بعدی از فناوری‌های نظامی استفاده خواهد کرد

قراردادی که بین آژانس فضایی اروپا با شرکت میلرم رباتیکس منعقد شده نشان می دهد احتمالاً مریخ نورد ساخته شده در آینده از فناوری نظامی استفاده خواهد کرد. هدف از تولید این مریخ نورد با چنین روشی افزایش توان حرکت خودران خواهد بود. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، استفاده از ربات های […]

قراردادی که بین آژانس فضایی اروپا با شرکت میلرم رباتیکس منعقد شده نشان می دهد احتمالاً مریخ نورد ساخته شده در آینده از فناوری نظامی استفاده خواهد کرد. هدف از تولید این مریخ نورد با چنین روشی افزایش توان حرکت خودران خواهد بود.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، استفاده از ربات های نظامی در ارتباط با اکتشافات فضایی می تواند مزیت هایی را به همراه داشته باشد. از این رو شرکت میلر که سابقه تولید ربات های نظامی را داشته است قرار است در ساخت مریخ نورد جدید از فناوری های نظامی در این گونه ربات ها استفاده کند.

هم اکنون همگی رباتهای مریخ نورد ساخته شده کنونی بدون مداخله انسان می‌توانند کلیه فعالیت‌های برنامه‌ریزی شده را به خوبی انجام دهند. از طرفی خودران شدن ربات های مریخ نورد علاوه بر تسهیل بسیاری از مشکلات می تواند سفر به سیاره سرخ را کوتاه تر کند. در واقع ربات ها حتی نیاز به هدایت انسان از سمت زمین نخواهند داشت و می‌توانند مسیریابی خود را به طور مستقل انجام دهند. بدین ترتیب به اهداف برنامه‌ریزی شده خود نیز دست پیدا کنند.

 همچنین از دیگر مزیت های این ربات های خودران تغییر ماموریت و برنامه ریزی از نو خواهد بود. احتمالا مریخ نورد های بعدی علاوه بر امکان برنامه ریزی ماموریت میتوانند نقشه راه خود را به خوبی پیدا کنند. این مریخ نورد ها به صورت خودکار به جمع آوری داده از طریق حسگرها و انجام اجزای ماموریت به ترتیب اولویت بندی خواهند پرداخت.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال