آمار افرادی که بدون گوشی نمی‌توانند زندگی کنند ممکن است شما را متعجب کند

شاید شوخی کردن با این که ما نمی‌توانیم بدون گوشی هوشمند خود زندگی کنیم کار ساده‌ای باشد اما وقتی همین شوخی تبدیل به آمار و ارقام باشد مسئله دیگر فرق می‌کند. در جدیدترین نظر سنجی انجام شده در کشور آمریکا حدود 46 درصد از مردم این کشور با این جمله که نمی‌توانند بدون گوشی خود […]

شاید شوخی کردن با این که ما نمی‌توانیم بدون گوشی هوشمند خود زندگی کنیم کار ساده‌ای باشد اما وقتی همین شوخی تبدیل به آمار و ارقام باشد مسئله دیگر فرق می‌کند. در جدیدترین نظر سنجی انجام شده در کشور آمریکا حدود 46 درصد از مردم این کشور با این جمله که نمی‌توانند بدون گوشی خود زندگی کنند موافق هستند.

طبیعتا سن افراد در این نظر سنجی نقشی کلیدی را بازی می‌کند. حدود 51 درصد از افرادی که سن بین 18 تا 29 سال دارند نمی‌توانند بدون گوشی هوشمند خود زندگی کنند و هنگامی که سن فرد به بالای 65 سال می‌رسد این آمار به 40 درصد کاهش می‌یابد.

این نظر سنجی نشان داد که خانم‌ها بیشتر از مرد‌ها به گوشی‌های هوشمند خود وابسته هستند. بر اساس این نظر سنجی از هر ده زن، حدود چهار زن در صورت نبود تلفن هوشمند در کنارشان احساس اضطراب و استرس می‌کنند.

2015-07-14-image

نکته‌‌ی جالب‌تر آن‌جایی پدیدار می‌شود که سیستم عامل نیز نقش مهمی در این نظر سنجی داشته. برای مثال 51 درصد از کاربران آیفون حتما در زندگی خود به گوشی هوشمند نیاز دارند. هنگامی که آیفون به اندروید تبدیل می‌شود این آمار به 43 درصد می‌رسد و هنگامی که بحث سیستم‌ عامل‌های دیگر نظیر بلکبری و ویندوزفون وسط می‌آید این آمار بسیار افت می‌کند و به 20 درصد نزدیک می‌شود.

بنابراین با توجه به اطلاعات بالا می‌توان مطالب زیادی را برداشت کرد. برای مثال کاربران بلکبری از سیستم عامل خود به علت محدودیت‌های زیاد راضی نیستند یا این که اکثر کاربران آیفون را افراد جوان تشکیل می‌دهند.

به هر حال اگر تمامی این نکات منفی را کنار بگذاریم به جایی می‌رسیم که از میان هر ده نفر، 7 نفر اعلام کرده‌اند که اسمارت فون‌ها زندگی آن‌ها را ساده‌تر کرده و باعث بهتر شدن زندگی شده است. شاید هدف اصلی گوشی‌های هوشمند نیز همین بوده است: بهتر و لذت‌ بخش‌تر شدن زندگی!

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال