تعداد دانلود تلگرام از یک میلیارد بار گذشت

آمارها نشان می دهد برنامه محبوب تلگرام تاکنون حدود یک میلیارد بار دانلود شده است. این برنامه پانزدهمین برنامه‌ای است که میزان دانلود آن از مرز یک میلیارد گذشته است. البته این رقم به معنای تعداد کاربر نخواهد بود به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، یک شرکت آماری به نام SensorTower اعلام کرد […]

آمارها نشان می دهد برنامه محبوب تلگرام تاکنون حدود یک میلیارد بار دانلود شده است. این برنامه پانزدهمین برنامه‌ای است که میزان دانلود آن از مرز یک میلیارد گذشته است. البته این رقم به معنای تعداد کاربر نخواهد بود

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، یک شرکت آماری به نام SensorTower اعلام کرد پیام رسان تلگرام اکنون توانسته به نقطه عطف بزرگی دست پیدا کند. این پیام رسان که برای نخستین بار کار خود را از سال ۲۰۱۳ و با حدود ۱۰۰ هزار کاربر فعال آغاز کرد. اکنون به بیش از یک میلیارد بار نصب رسیده است.

 همچنین از این تعداد دانلود حدود ۲۲ درصد به بازار هند مربوط است. به بیانی دیگر بازار اول تلگرام کشور هند محسوب می شود. پس از آن روسیه و اندونزی با حدود ۱۰ و ۸ درصد سهم در این دانلود بر عهده دارند. اوج دانلود این شبکه اجتماعی در نیمه اول سال جاری میلادی کنونی بوده که حدود ۶۱ درصد نسبت به سال قبل رشد داشته است.

البته باید توجه داشت که تعداد دانلود به معنای تعداد کاربر فعال نیست. به عنوان مثال در اوایل سال جاری میلادی میزان کاربران فعال این پلتفرم حدود ۵۰۰ میلیون برآورد شده بود. از دیگر دلایل محبوبیت تلگرام به روزرسانی های قابل توجه آن بود که قابلیت‌های تازه‌ای را برای کاربران در نظر گرفت. آپدیت بزرگ تلگرام در اوایل مرداد انجام گرفت که قابلیت های نظیر پیام های خود محو شونده و تنظیم سرعت پخش ویدیو را شامل می شد. این قابلیت ها نیز کاربران بیشتری را به خود جذب کرد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال