عرضه رسمی سیستم عامل هارمونی 3.0 هواوی نزدیک است

هواوی سال گذشته موفق شد نسخه پیش نمایش توسعه دهندگان را برای سیستم عامل هارمونی 3.0 منتشر کند. طبق برنامه ریزی های این شرکت چینی احتمالا امسال نسخه نهایی سیستم‌عامل نیز عرضه خواهد شد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، یکی از کاربران ویبو به نام چانگان دیجیتال کینگ اعلام کرد احتمالا نسخه […]

هواوی سال گذشته موفق شد نسخه پیش نمایش توسعه دهندگان را برای سیستم عامل هارمونی 3.0 منتشر کند. طبق برنامه ریزی های این شرکت چینی احتمالا امسال نسخه نهایی سیستم‌عامل نیز عرضه خواهد شد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، یکی از کاربران ویبو به نام چانگان دیجیتال کینگ اعلام کرد احتمالا نسخه نهایی سیستم‌عامل هارمونی 3.0 شهریور آینده عرضه می شود. این در حالی است که نسخه قبلی در خرداد ماه عرضه شده بود و پس از گذشت سه ماه توانست روی ۱۰۰ میلیون دستگاه نصب شود. با توجه به اینکه نسخه بتا نیز در اردیبهشت ماه عرضه شده بود احتمالاً عرضه رسمی نسخه هارمونی ۳ در آینده‌ای نزدیک به وقوع می پیوندد. البته هواوی هنوز خبرهای مربوط به انتشار این سیستم‌عامل را تایید نکرده است.

سیستم هارمونی 3.0 احتمالاً دارای رابط کاربری بهبود یافته و عملکرد آن نیز بهینه شده است. اما طبق خبرهای منتشرشده ظاهر آن تغییر چشمگیری نداشته است. به گفته ریچارد یو، مدیر بخش هواوی در سیستم عامل جدید طراحی بر مبنای معماری سیستم، ابر پایانه ها و همچنین استفاده از چندین دستگاه در بخش واحد انجام شده است.

هواوی اخیراً از یک رابط کاربری مرجع به نام ArkUI رونمایی کرده است که از آن می توان برای ساخت اپلیکیشن روی سیستم عامل هارمونی با کمک TypeScript و JavaScript استفاده کرد. به طوری که توسعه دهندگان می توانند با کمک آن حجم کدنویسی را به طور قابل توجهی کاهش دهند.