موشک قدیمی اسپیس ایکس طی ماه آینده به قمر زمین برخورد میکند

ستاره شناسان احتمال می دهند یکی از موشک های قدیمی اسپیس ایکس در مسیر برخورد با ماه قرار داشته و ممکن است تا اوایل ماه مارس با آن برخورد کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، یک موشک اسپیس ایکس که هفت سال پیش به فضا پرتاب شده بود اکنون در مسیر برخورد […]

ستاره شناسان احتمال می دهند یکی از موشک های قدیمی اسپیس ایکس در مسیر برخورد با ماه قرار داشته و ممکن است تا اوایل ماه مارس با آن برخورد کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، یک موشک اسپیس ایکس که هفت سال پیش به فضا پرتاب شده بود اکنون در مسیر برخورد با ماه قرار دارد. در واقع همان پیشران فالکون ۹ است که در سال ۲۰۱۵ برای اولین بار یک ماهواره هواشناسی را به فضا برده و از آن زمان تاکنون در یک مدار نامنظم قرار گرفته است. این موشک پس از رساندن ماهواره رصدخانه آب و هوای فضای ژرف به مقصد در مرحله دوم در فضا شناور شد.

 در واقع علت اصلی ماندن آن در فضا نداشتن سوخت کافی برای بازگشت و همچنین نبود انرژی برای جدایی از جاذبه منظومه زمین ماه بوده است. طبق تحلیل ستاره شناسان روز چهارم مارس مدار این موشک از مدار ماه خواهد گذشت. بیل گری با استفاده از نرم افزار خود برای ردیابی اجرام، سیارک‌ها و دنباله دار های نزدیک به زمین استفاده می کند. وی از ستاره شناسان درخواست کرد تا رصد های بیشتری روی موشک انجام دهند. به گفته وی احتمالا بخش بالایی فالکون ۹ به نیمه پنهان ماه برخورد می کند. البته به طور دقیق نمی توان پیش بینی کرد آیا مدار آن در اثر نور خورشید و یا تغییرات دیگر تغییر خواهد کرد یا خیر.

به گفته گری برخی اثرات غیر قابل پیش بینی ممکن است روی هم انباشته شده و تغییراتی را ایجاد کند. به این معنی که با مشاهدات بیشتر امکان تعیین مکان دقیق برخورد و یا اصلاح زمان وجود دارد. پیش بینی گری نیز بر اساس یک مدل ریاضی ساخته شده توسط وی انجام گرفته که طی آن گرانش زمین، ماه و خورشید و اجرام و همچنین فشار نور خورشید به سمت خارج به اجسام به طور دقیق محاسبه می شود. در صورت صحت این پیش بینی ۲ مدارگرد شناسایی ناسا و چانداریان 2 هند می توانند از دهانه برخورد اطلاعاتی جمع آوری کنند.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال