قدیمی ترین کهکشان کشف شده در کیهان توسط جیمز وب رصد شد

تلسکوپ جیمز وب توانست قدیمی ترین کهکشان کشف شده در کیهان را رصد کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، تلسکوپ فضایی جیمز وب از زمان آغاز به کار رسمی خود توانسته تصاویر جدیدی همراه با خبرهای حیرت‌انگیز ارسال کند. اکنون این تلسکوپ موفق به رصد قدیمی‌ترین کهکشان یافته شده توسط بشر در […]

تلسکوپ جیمز وب توانست قدیمی ترین کهکشان کشف شده در کیهان را رصد کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، تلسکوپ فضایی جیمز وب از زمان آغاز به کار رسمی خود توانسته تصاویر جدیدی همراه با خبرهای حیرت‌انگیز ارسال کند. اکنون این تلسکوپ موفق به رصد قدیمی‌ترین کهکشان یافته شده توسط بشر در کیهان شده است‌.

یکی از اهداف ارسال تلسکوپ جیمز وب مطالعه کهکشان های دور و قدیمی بوده است تا بتوان از طریق داده های آن به نحوه شکل گیری کهکشان ها و ساختار اولیه کیهان پی برد. اکنون تلسکوپ جیمز وب توانسته است تصویری از قدیمی ترین کهکشان یافته بشر ارسال کند. به گفته دانشمندان این کهکشان ۳۰۰ میلیون سال پس از انفجار بزرگ تشکیل شده است. به عبارت دیگر ۳۰۰ میلیون سال پس از بیگ بنگ آغاز عمر این کهکشان محسوب می شود.

پیش از این نیز یک کهکشان با قدمت ۴۰۰ میلیون سال پس از انفجار بزرگ کشف شده بود که در آن زمان توسط تلسکوپ فضایی هابل انجام گرفت. اکنون وب توانسته است رکورد هابل را بشکند و در کشف جدید آن را صد میلیون سال بهبود بخشد. دانشمندان ناسا به دنبال دریافت داده های بیشتر از این کهکشان قدیمی هستند تا بتوانند اطلاعات خود را کامل کنند. احتمالا داده های جدید می توانند دانش بیشتری از تشکیل ساختار کیهانی در عالم در اختیار دانشمندان قرار دهند.

برای دیدن دیگر خبرها به صفحه اخبار نجوم و هوافضا مراجعه کنید.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال