کپسول اوریون ویدیویی از ماه ثبت کرده است

کپسول اوریون مربوط به ماموریت آرتمیس موفق شد ویدیویی را از موقعیت خود ثبت و ارسال کند که در آن تصویر ماه در پس زمینه مشاهده میشود. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، کپسول اوریون در ماموریت آرتمیس ۱ موفق شد با مشاهده روی ماه ویدیویی را ازاین لحظه ثبت کند. در این […]

کپسول اوریون مربوط به ماموریت آرتمیس موفق شد ویدیویی را از موقعیت خود ثبت و ارسال کند که در آن تصویر ماه در پس زمینه مشاهده میشود.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، کپسول اوریون در ماموریت آرتمیس ۱ موفق شد با مشاهده روی ماه ویدیویی را ازاین لحظه ثبت کند. در این ویدیو کپسول اوریون در پیش زمینه قرار دارد و ماه در دوردست دیده می‌شود. یکی از دوربین های نصب شده روی ۴ بال خورشیدی این کپسول موفق به ثبت این تصویر شده است. به گفته ناسا این تصویر زمانی به ثبت رسید که اوریون در نیمه راه رسیدن به ماه قرار داشته است.

طبق اعلامیه ناسا این ویدیو در روز سوم این ماموریت و در مانور آرایه های خورشیدی این کپسول ضبط شده است. این کپسول توانست با کمک دوربین روی ارایه های خود تصویر ماه را ثبت کند. پرتاب این کپسول در تاریخ ۱۶ نوامبر و یا کمک موشک قدرتمند SLS انجام شده بود. هدف از انجام این ماموریت نیز بررسی مداری و آزمایش این کپسول برای ارسال فضانوردان در ماموریت های بعدی سرنشین دار بوده است.

ویدیوی ثبت شده نیز یک نمای شگفت انگیز از این کپسول به حساب می آید که می تواند با کمک ۲۴ دوربین خود این سفر را ثبت کند. ناسا مجموعه ویدیوهای ماموریت آرتمیس را با بروزرسانی هفتگی آماده کرده است تا در زمان سفر به ماه و بازگشت از آن ارائه کند‌.  طبق اعلام ناسا این کپسول اکنون با وجود برخی ایرادات جزئی توانسته بدون مشکل پیش برود و عملکرد آن بیش از انتظارات بوده است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال