کپسول اوریون رکورد جدیدی برای ناسا به ثبت رساند

کپسول اوریون که طی برنامه آرتمیس ۱ به مدار ماه ارسال شد توانست رکورد جدیدی را پس از ماموریت آپولو ۱۳ برای ناسا به ثبت برساند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، کپسول اوریون در زمان این ماموریت طی یک مانور حرکتی به دورترین نقطه از زمین رسیده است که تاکنون کپسول های […]

کپسول اوریون که طی برنامه آرتمیس ۱ به مدار ماه ارسال شد توانست رکورد جدیدی را پس از ماموریت آپولو ۱۳ برای ناسا به ثبت برساند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، کپسول اوریون در زمان این ماموریت طی یک مانور حرکتی به دورترین نقطه از زمین رسیده است که تاکنون کپسول های حامل انسان به آنجا رفته اند. پیش از این آپولو ۱۳ در سال ۱۹۷۰ به چنین رکوردی دست پیدا کرده بود.

جیم گفر، از تیم مهندسی فضاپیمای اوریون در مورد رکورد این کپسول و فاصله آن می گوید: اوریون اکنون در فاصله ۴۰۱،۷۹۸ کیلومتری زمین قرار دارد و این ماموریت نیز برای بررسی و آزمایش این کپسول تدارک دیده شده بود. ما مدار مخالف گرد دوردست را برای این آزمایش به عنوان محلی مناسب انتخاب کردیم. اوریون با رسیدن به این مدار توانست رکورد آپولو ۱۳ را پشت سر بگذارد.

به گفته گفر آنچه که مهم است رسیدن به حدود مرزهای تعیین شده اکتشافی و رسیدن فضاپیماها به نقاط دوردست است که تاکنون به آنجا سفر نشده است. آپولو ۱۳ توانسته بود در فاصله ۴۰۰،۱۷۱ کیلومتری از زمین قرار بگیرد.

در آن زمان قرار نبود آپولو ۱۳ چنین مسافتی را طی کند اما به دلیل انفجار رخ داده در حین پرواز این فضاپیما به جای فرود روی ماه در مدار دیگری قرار گرفت تا بتواند فضانوردان را به زمین بازگرداند. این اتفاق برای ماموریت آرتمیس ۱ نیز تکرار شد. زیرا تنها ارسال کپسول اوریون به مدار مخالف گرد دوردست به عنوان هدف انتخاب شده بود.

به گفته مهندسان ناسا اوریون همچنان به سفر خود ادامه می دهد و احتمالا امروز به فاصله ۴۳۲،۱۹۴ کیلومتری از زمین برسد. سپس در طول یک هفته به چرخش در این مدار ادامه می دهد. پس از آن نیز به زمین باز می گردد. تاریخ بازگشت آن به زمین ۲۰ آذر پیش بینی شده است.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال