کپسول اوریون با موفقیت در مدار جدید ماه قرار گرفت

ناسا اعلام کرد ارسال کپسول بدون سرنشین اوریون با موفقیت انجام گرفت و اکنون این فضاپیما در مدار دوردست ماه قرار دارد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، کپسول بدون سرنشین اوریون طی مأموریت آرتمیس ۱ در مداری در نقطه لاگرانژ ۲ قرار گرفته است. فاصله این فضاپیما تا ماه ۵۴ هزار کیلومتر […]

ناسا اعلام کرد ارسال کپسول بدون سرنشین اوریون با موفقیت انجام گرفت و اکنون این فضاپیما در مدار دوردست ماه قرار دارد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، کپسول بدون سرنشین اوریون طی مأموریت آرتمیس ۱ در مداری در نقطه لاگرانژ ۲ قرار گرفته است. فاصله این فضاپیما تا ماه ۵۴ هزار کیلومتر است و به همین دلیل طی تنها نیمی از این مدار حدود یک هفته طول می‌کشد.

پس از طی تنها نیمی از این مدار مسیر فضاپیما اصلاح شده و حرکت آن بوسیله گرانش ماه به سمت زمین خواهد شد. پس از آن این کپسول در اقیانوس آرام فرود می آید.ناسا در اعلام مدار مورد نظر از واژه دور دست استفاده می کند. دلیل آن نیز فاصله زیاد این مدار تا ماه است. جهت حرکت اوریون نیز مخالف حرکت ماه به دور زمین خواهد بود. فاصله کنونی اوریون ۴۸۰ کیلومتری نسبت به زمین است. این نقطه دورترین فاصله ای محسوب میشود که فضاپیماهای سرنشین دار تاکنون به آنجا رسیده اند.

از آغاز ماموریت آرتمیس ۱ تاکنون ۱۱ روز میگذرد در حالی که کل این ماموریت ۲۵.۵ روز خواهد بود. پرتاب این کپسول با کمک سیستم پرتاب فضایی SLS انجام شد. مرحله سخت ماموریت این کپسول کار از اتمسفر زمین است نه دمای آن به بیش از ۲۷۶۰ درجه است.

ماموریت آرتمیس ۱ اولین بخش از ماموریت‌های آرتمیس محسوب می شود که قرار است انسان را به ماه بازگردانند. هدف از این ماموریت بررسی کپسول اوریون و شرایط مدار ماه است.

 

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال