همکاری ناسا و اسپیس ایکس تا سال ۲۰۳۰ ادامه می یابد

ناسا به تازگی اعلام کرد تا سال 2030 در 5 ماموریت دیگر نیز با اسپیس ایکس همکاری خواهد کرد. همگی این ماموریت ها نیز به مقصد ایستگاه فضایی بین المللی خواهد بود.  به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، شرکت اسپیس ایکس تنها شرکت فضایی محسوب می‌شود که توانسته در ماموریت های فضایی به […]

ناسا به تازگی اعلام کرد تا سال 2030 در 5 ماموریت دیگر نیز با اسپیس ایکس همکاری خواهد کرد. همگی این ماموریت ها نیز به مقصد ایستگاه فضایی بین المللی خواهد بود.

 به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، شرکت اسپیس ایکس تنها شرکت فضایی محسوب می‌شود که توانسته در ماموریت های فضایی به صورت قابل اعتماد و مقرون به صرفه در خدماتی مانند حمل و نقل و انسانی با ناسا همکاری کند. آخرین ماموریت این شرکت نیز به نام کرونا ۴ در حال حاضر در ایستگاه فضایی بین المللی در حال انجام است و قرار است سه ماموریت دیگر نیز در ماه فوریه انجام شود.

 با توجه به بیانیه ناسا و اضافه شدن ۵ ماموریت دیگر احتمالاً کل پرواز های ناسا با این شرکت به هشت ماموریت خواهد رسید. البته ناسا همکاری‌هایی را نیز با شرکت بوئینگ در رابطه با پرواز های بدون خدمه آغاز کرده است. در صورتی که بوئینگ نیز بتواند پرواز مداری بوئینگ دو را با موفقیت انجام دهد می تواند در آینده نزدیک با ناسا همکاری داشته باشد.

 اما در حال حاضر تنها اسپیس ایکس است که توانسته خدمات حمل و نقل و فضایی تایید شده را به ناسا ارائه کند. فیل مک آلیستر مدیر فضایی تجاری ناسا در مورد این همکاری می گوید: همیشه ناسا تلاش داشته است تا برای حمل و نقل خدمه به ایستگاه فضایی از چندین ارائه دهنده خدمات استفاده کند اما در این بین تنها شرکت فضایی اسپیس ایکس توانسته مجوز مورد نظر را از ناسا اخذ کند.

 هم اکنون این شرکت در حال انجام ششمین ماموریت خود در همکاری با آژانس فضایی ناسا است و احتمالاً تا سال ۲۰۳۰ نیز ماموریت های بیشتری طی همکاری با اسپیس ایکس انجام میشود. اولین همکاری ناسا و اسپیس ایکس به سال ۲۰۰۶ برمی‌گردد که در آن ناسا ارسال محموله‌های باری خود به ایستگاه فضایی را توسط اسپیس انجام داده بود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال