عکس های ثبت شده توسط جیمز وب باعث شگفتی دانشمندان شده است

ثبت نخستین تصاویر از کیهان توسط جیمز وب باعث شگفتی افرادی شده است که آنها را دیدند. اما دیگر افراد برای دیدن این عکس ها باید کمی بیشتر صبر کنند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، تلسکوپ فضایی جیمز وب که حدود شش ماه پیش توسط موشک اروپایی آریان ۵ به فضا ارسال […]

ثبت نخستین تصاویر از کیهان توسط جیمز وب باعث شگفتی افرادی شده است که آنها را دیدند. اما دیگر افراد برای دیدن این عکس ها باید کمی بیشتر صبر کنند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، تلسکوپ فضایی جیمز وب که حدود شش ماه پیش توسط موشک اروپایی آریان ۵ به فضا ارسال شد با پشت سر گذاشتن راه اندازی فوق پیچیده خود اکنون در مقصدش در فاصله تقریباً یک و نیم میلیون کیلومتری از زمین قرار دارد. این در حالی است که طراحی، ساخت و آزمایش این تلسکوپ روی زمین بیش از دو دهه طول کشیده است.

 با پشت سر گذاشتن این مراحل سخت اکنون آینه عظیم شش و نیم متری این تلسکوپ می تواند تصاویر علمی بیشماری را جمع آوری و ثبت کند. این تلسکوپ به عنوان قدرتمندترین تلسکوپ ای که انسان تاکنون ساخته است قادر به آشکارسازی اطلاعات تازه‌ای درباره جهان و کیهان است. توماس زوربوخن، مدیر بخش برنامه‌های علمی ناسا در کنفرانس اخیر خود گفته است: در حال حاضر عکس های این تلسکوپ در حال ثبت شدن هستند. حتی برخی اطلاعات علمی نیز با موفقیت به ثبت رسیدند و ما در میانه جمع آوری اطلاعات تاریخ ساز قرار داریم. به گفته ناسا احتمالاً اولین تصاویر ثبت شده توسط این تلسکوپ که مربوط به مشاهدات نور اول جیمز وب محسوب می شود در تاریخ سه شنبه ۲۱ تیر منتشر خواهد شد.

 همچنین جیمز وب با کمک نور فروسرخ می تواند وجود مولکول هایی مانند دی اکسید کربن و ازن را نیز شناسایی کند. به این ترتیب در مورد سکونت پذیری جهان های اطراف دیگر ستارگان نیز سرنخ‌هایی به دست می آید.پم ملروی، نایب‌رئیس ناسا گفته است از تصاویر ثبت شده توسط جیمز وب شگفت زده شده است و گفته است: آنچه من دیدم توانسته مرا به عنوان یک دانشمند تحت تاثیر قرار دهد. زوربوخن نیز پس از دیدن نخستین عکس های گرفته شده با تلسکوپ جیمز وب اعلام کرد دیدن این عکس ها آنها را شگفت زده کرده  نزدیک بود به گریه بیفتد. وی می‌گوید نگاه عمیق از یک دریچه جدید به جهان عمیقاً آنها را تحت تاثیر قرار داده است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال