ترکیب گیاهی محققان ام آی تی به اندازه استخوان سفت است

محققان موسسه علمی ام آی تی با استفاده از از الیاف سلولزی نوعی ترکیب گیاهی ایجاد کرده اند که به اندازه استخوان سفت بوده و میتواند در ایمپلنت دندان مورد استفاده قرار بگیرد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، مهم ترین و قویترین قسمت درخت معمولاً همان دیواره سلول های میکروسکوپی آن است. […]

محققان موسسه علمی ام آی تی با استفاده از از الیاف سلولزی نوعی ترکیب گیاهی ایجاد کرده اند که به اندازه استخوان سفت بوده و میتواند در ایمپلنت دندان مورد استفاده قرار بگیرد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، مهم ترین و قویترین قسمت درخت معمولاً همان دیواره سلول های میکروسکوپی آن است. در این دیواره الیاف سلولزی به عنوان نوعی پلیمر طبیعی فراوان ترین بخش ساختار یک گیاه و جلبک است. درون این الیاف نانو بلورهای سلول قرار دارد که همانند زنجیره پلیمرهای آلی در الگوهای بلوری کنار هم چیده شده اند. این نانو بلورها قوی و سفت بوده از الیافی به نام کولار ساخته شدند. درصورت تبدیل این نانو بلورهای سلولوزی به مواد می توان پلاستیک های قوی و پایدار از طبیعت ایجاد کرد.

محققان MIT نیز با مخلوط کردن نانو بلورهای سلولز با پلیمر مصنوعی ترکیبی را ایجاد کرده‌اند که در آن بالاترین میزان از نانو بلورهای سلولزی وجود دارد. این ترکیب مبتنی بر سلول حتی از برخی انواع استخوان ها قوی تر و از آلیاژهای آلومینیوم نیز سفت تر است. این ترکیب می‌تواند در چاپ سه بعدی و ریخته گری معمولی به ‌عنوان دستورالعملی جدید مبتنی بر نانو بلورهای سلولوزی استفاده شود. پس از چاپ این ترکیب استحکام و سفتی آن بررسی شد و مشخص شد استفاده از این ماده به صورت کامپوزیت دندان مناسب خواهد بود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال