ساعت هوشمند گیاهان میزان آب موجود در برگ گیاه را نشان می دهد

محققان با استفاده از نوعی حسگر یک ساعت هوشمند برای اندازه گیری سطح آب موجود در برگ گیاه توسعه دادند تا از میزان آن مطلع شوند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان با هدف بررسی میزان آب یک گیاه نوعی ساعت هوشمند برای آنها طراحی کرده اند که با استفاده از آن […]

محققان با استفاده از نوعی حسگر یک ساعت هوشمند برای اندازه گیری سطح آب موجود در برگ گیاه توسعه دادند تا از میزان آن مطلع شوند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان با هدف بررسی میزان آب یک گیاه نوعی ساعت هوشمند برای آنها طراحی کرده اند که با استفاده از آن می توان از مقدار آب موجود در گیاه اطلاع پیدا کرد. در حالت عادی تنها زمانی که برگ های گیاه چروکیده یا قهوه‌ای شوند مشخص خواهد شد که بخش عمده‌ای از آب گیاه از دست رفته است. حتی زرد شدن برگ گیاهان ممکن است از بی آبی یا پر آبی باشد. به همین دلیل دانشمندان با هدف بررسی آب موجود در برگ ها نوعی ساعت هوشمند برای گیاهان طراحی کردند.

 حسگر موجود در این ساعت همانند ساعت های هوشمند است که با قرارگیری نوعی الکترود روی پوست فعالیت الکتریکی قلب را می سنجد. اما حسگرهای ساعت هوشمند گیاهان با اتصال به برگ ها می تواند آب درون آنها را اندازه گیری کند. پس از آن نیز اطلاعات به دست آمده از طریق اپلیکیشن به گوشی ارسال میشود. این حسگر می تواند به عنوان ابزاری برای سلامت گیاهان به باغبان کمک کند. پیش از این نیز محققان برای نظارت بر سطح آب در برگها از الکترودهای فلزی استفاده می کردند اما آنها به دلیل مشکلاتی مانند عدم چسبیدن به برگ دقت کافی در ارسال داده ها را نداشتند.

مزیت مهم این دستگاه ارسال داده ها به صورت بی سیم به تلفن همراه و نشان دادن اطلاعات به صورت درصد از دست رفته است. از طرفی با نظارت بر میزان آب برگ ها به طور غیر مستقیم اطلاعات مربوط به قرارگیری آنها در معرض آفات و سموم را نیز نشان می دهد. محققان تلاش دارند تا در آینده از این دستگاه در فضای بیرونی و محصولات زراعی نیز استفاده کنند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال