گیاهان با یکدیگر صحبت می کنند

طی بررسی های اخیر مشخص شده است که گیاهان نیز توانایی برقراری ارتباط با یکدیگر را دارند. بر طبق پژوهش جدید که در دانشگاه کرنل آمریکا صورت گرفته است، گیاهان زمانی که مورد حمله آفات قرار می گیرند به یکدیگر پیام ارسال می کنند و از این طریق با یکدیگر ارتباط برقرار می کنند. آندره […]

طی بررسی های اخیر مشخص شده است که گیاهان نیز توانایی برقراری ارتباط با یکدیگر را دارند. بر طبق پژوهش جدید که در دانشگاه کرنل آمریکا صورت گرفته است، گیاهان زمانی که مورد حمله آفات قرار می گیرند به یکدیگر پیام ارسال می کنند و از این طریق با یکدیگر ارتباط برقرار می کنند.

آندره کسلر استاد دانشگاه کرنا و مسئول تحقیق اخیر در این رابطه می گوید که گیاهان با پخش نوعی از ماده شیمیایی در هوا، پیام های خود را برای یکدیگر ارسال می کنند. او ترکیبات این مواد شیمیایی را ترکیبات آلی فرار (VOCs) عنوان کرده و تحقیقات را بر روی نوعی گیاه با نام سولیداگو آلتیما انجام داده است. کسلر و تیم تحقیقاتی اش متوجه شده اند که این نوع از گیاه وقتی مورد هجوم حشرات قرار می گیرند؛ ترکیبات آلی فراری منتشر می کنند که نوعی بوی خاص است. این گیاهان از این طریق به سادگی قادرند تا با یکدیگر ارتباط برقرار کرده و هم را از خطرات احتمالی و آفات آگاه کنند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تک نیوز، نکته جالب توجه در این نوع از برقراری ارتباط این است که لزومی ندارد تا گیاهان حتما به یکدیگر نزدیک باشند. تغییرات شیمیایی و متابولیک صورت گرفته در گیاهان زمانی که مورد حمله حشرات قرار می گیرند، آن ها را قادر می سازد تا از خودشان محافظت کنند. این مواد شیمیایی که از گیاهان منتشر می شوند، علاوه بر آنکه در جهت اطلاع رسانی حضور دشمن موثر هستند همچنین در دفع آن ها نیز موثر بوده و ترکیبات آلی آن ها موجب می شوند تا حشراتی که به گیاه حمله کرده اند، نابود شوند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال