احتمال وجود نقص در فضاپیماهای روسیه بررسی می‌شود

وجود نشتی مایع خنک کننده در دو فضاپیمای اخیر روسیه باعث شده است تا احتمال وجود نقص فنی در ساخت این فضاپیماها توسط روسیه مورد بررسی قرار بگیرد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، فضاپیمای سایوز روسیه که حامل خدمه بود در تاریخ ۱۴ دسامبر سال ۲۰۲۲ در ایستگاه فضایی دچار مشکل فنی […]

وجود نشتی مایع خنک کننده در دو فضاپیمای اخیر روسیه باعث شده است تا احتمال وجود نقص فنی در ساخت این فضاپیماها توسط روسیه مورد بررسی قرار بگیرد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، فضاپیمای سایوز روسیه که حامل خدمه بود در تاریخ ۱۴ دسامبر سال ۲۰۲۲ در ایستگاه فضایی دچار مشکل فنی شده و تمام مایع خنک کننده خود را از دست داد. در آن زمان مقامات روسی علت این حادثه را برخورد ریز شهاب سنگ عنوان کردند.

اما این حادثه مجددا در تاریخ ۱۱ فوریه نیز تکرار شد. یک فضاپیمای باری رباتیک در ایستگاه فضایی دچار این مشکل شد. روسکاسموس بار دیگر این موضوع را به برخورد جسم خارجی نسبت داد.

طبق گفته جوئل مونتالبائو از ایستگاه فضایی بین المللی حوادث مشابه پشت سر هم باعث شد تا روسکاسموس فرایند ساخت فضاپیماهای خود را مورد بررسی قرار دهد. پس از حادثه اخیر روسکاسموس سایوز نشت کننده را برای حمل خدمه های حاضر در ایستگاه فضایی نامناسب دانسته و برای بازگشت آنها به زمین یک سایوز جایگزین را به ایستگاه ارسال کرد. طبق گفته مونتالبائو سایوز جدید مورد اطمینان ناسا است. سایوز جدید قرار است سه خدمه را در سپتامبر ۲۰۲۳ به زمین بازگرداند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال