امکان همکاری گوگل با دولت چین و خیانت به آمریکا

توییت اخیر ترامپ درباره احتمال خیانت گوگل به دولت آمریکا، از جمله اقداماتی بوده که اخیرا در فضای مجازی سر و صدا به پا کرده است. ترامپ در این توییت از بررسی احتمال خیانت گوگل توسط دولت آمریکا می گوید اما زمان دقیقی را به منظور این بررسی اعلام نکرده و تنها ادله خود را […]

توییت اخیر ترامپ درباره احتمال خیانت گوگل به دولت آمریکا، از جمله اقداماتی بوده که اخیرا در فضای مجازی سر و صدا به پا کرده است. ترامپ در این توییت از بررسی احتمال خیانت گوگل توسط دولت آمریکا می گوید اما زمان دقیقی را به منظور این بررسی اعلام نکرده و تنها ادله خود را جهت این بررسی، گفته های Peter Thiel، سرمایه‌گذار میلیاردر در حوزه تکنولوژی عنوان می کند.

این توییت به پشتوانه این نوشته شده است که چندی پیش Peter Thiel میلیاردر و سرمایه‌گذار آمریکایی، از این موضوع صحبت به میان آورد که گوگل در حال همکاری با دولت چین می باشد و به آمریکا خیانت می کند. او این حرف را بدون آنکه مدارک خاصی داشته باشد مطرح کرده بود. اما ترامپ در توییت اخیر خود با صاحب اعتبار دانستن Thiel در حوزه فناوری، می گوید که این حرف به احتمال زیاد درست بوده و دولت آمریکا حتما آن را به منظور دستیابی به اطلاعات بیش تر بررسی خواهد کرد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تک نیوز، شاید دلیل عمده طرح همچین ادعایی آن باشد که گوگل در سال 2018 قرارداد خود با ارتش آمریکا را تمدید نکرد. این قرارداد بر این مضمون بود که آمریکا بتواتد از تجهیزات هوش مصنوعی گوگل جهت بررسی و آنالیز فیلم پهپادهایش استفاده کند. در همان  سال بود که گوگل با قبول پیشنهادی از سوی دولت چین، اقدام به راه اندازی موتور جستجوی Dragonfly برای این کشور کرد؛ موتور جستجویی که آمریکا آن را سانسور شده و نامناسب می داند.

گوگل اخیرا واکنش نشان داده و با رد اتهامات وارد شده اعلام کرده که جهت انتشار موتور جستجوی Dragonfly هیچ برنامه ای نداشته و همچنین هیچگونه همکاری با ارتش چین ندارد و حتی از همکاری با دولت آمریکا در بخش های وزارت دفاع در حوزه مسائل امنیت سایبری، استخدام نیرو و مراقبت‌های حوزه سلامت؛ صحبت به میان آورده است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال