امکان پیش بینی پارکینسون با کمک ساعت های هوشمند

یکی از علایم بیماری پارکینسون سالها قبل از ابتلا انجام حرکات با آهستگی است. این افراد در راه رفتن بلند شدن، مرتب کردن رختخواب و حتی تهیه یک فنجان چای را به کندی انجام می دهند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، اخیرا محققان مطالعه ای را با آزمایش روی ۱۰۳.۷۱۲ بریتانیایی انجام […]

یکی از علایم بیماری پارکینسون سالها قبل از ابتلا انجام حرکات با آهستگی است. این افراد در راه رفتن بلند شدن، مرتب کردن رختخواب و حتی تهیه یک فنجان چای را به کندی انجام می دهند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، اخیرا محققان مطالعه ای را با آزمایش روی ۱۰۳.۷۱۲ بریتانیایی انجام دادند. این افراد به مدت یک هفته از مچ بندهای هوشمند استفاده کردند. نتایج این مطالعه به معنی استفاده از ساعت های هوشمند و نتیجه گیری بر اساس داده های آن نبوده است. اما این ساعت ها و داده های آنها می توانند برای شناسایی افراد مستعد به کار روند. به گفته دانشمندان و با توجه به عدم وجود دارو برای پیشگیری و یا کند کردن این بیماری، شناسایی افراد پیش از ابتلا، امکان آزمایش داروهای جدید و نجات سلول های مغز را ایجاد خواهد کرد.

از سه سال پیش تاکنون تعداد افراد استفاده کننده ساعت های هوشمند در بریتانیا به ۳۰ درصد رسیده است. به همین دلیل دانشمندان معتقدند با توجه به داده های دردسترس این ساعت ها می توان افراد را در مراحل ابتدایی بیماری شناسایی کرد.

داده های بدست آمده مربوط به ۷ روز آزمایشی می توانست وضعیت فرد را از نظر ابتلا به این بیماری در ۷ سال آینده پیش بینی کند. همچنین بررسی داده های این مطالعه عملکرد بهتری نسبت به داده هایی مانند سابقه خانوادگی ، بررسی ژن ها و مصرف سیگار و الکل و همچنین علائم اولیه مانند از دست دادن بویایی، سبک زندگی، بررسی ترکیبات خون و … داشته است. با کمک داده های مربوط به ساعت های هوشمند امکان ابتلا به پارکینسون در افراد زودتر از روش های پزشکان قابل تشخیص است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال