راکت قدرتمند SLS آغازگر ماموریت آرتمیس با موفقیت پرتاب شد

ناسا پس از چندین بار تعویق در نهایت موفق شد قدرتمندترین راکت تاریخ با نام راکت SLS را پرتاب کند. این پرتاب آغازگر ماموریت آرتمیس و ارسال انسان به ماه خواهد بود. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، چندین ماه از گذشت اولین برنامه ریزی ناسا برای پرتاب موشک SLS می گذرد. هر […]

ناسا پس از چندین بار تعویق در نهایت موفق شد قدرتمندترین راکت تاریخ با نام راکت SLS را پرتاب کند. این پرتاب آغازگر ماموریت آرتمیس و ارسال انسان به ماه خواهد بود.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، چندین ماه از گذشت اولین برنامه ریزی ناسا برای پرتاب موشک SLS می گذرد. هر بار این پرتاب بنا به دلایل مختلف به تعویق افتاد. اما در نهایت ناسا موفق شد این راکت را به بخش مخفی ماه ارسال کند.

ماموریت آرتمیس ۱ گام نخست در ارسال مجدد انسان به ماه است. ناسا قصد دارد در ماموریت های آرتمیس برنامه بازگشت به ماه را پس از ۵۰ سال انجام دهد. البته در ادامه این ماموریت ها و در صورت موفقیت برنامه سفر به مریخ نیز در دهه های آینده مورد توجه خواهد بود.

در ماموریت آرتمیس ۱ راکت SLS بدون سرنشین مسافت ۶۴ هزار کیلومتری را طی خواهد مرد و پس از ۲۵ روز و ۱۱ ساعت به سمت تاریک ماه خواهد رسید. این راکت قرار است در تاریخ ۲۰ آذرماه پس از طی حدود ۲.۰۹ میلیون کیلومتر دوباره به زمین بازگردد.

این اولین ماموریت بازگشت انیان به ماه است که همراه با کپسول اوریون و تجهیزات مختلف است. ناسا در آرتمیس ۱ امنیت این ماموریت را برای حضور فضانوردان بررسی می کند. در سال ۲۰۲۴ نیز ماموریت بعدی با نام آرتمیس ۲ انجام خواهد شد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال