شیوع ویروس کرونا با کاهش نویز در پوسته زمین همراه شد

شیوع کرونا و کاهش رفت و آمد در کشورها کند شدن حرکت زمین را بهمراه داشته است. دانشمندان علوم زمینی کاهش نویزهای زمینی را به علت کاهش رفت و آمد و تعطیلی شرکت های حمل و نقل ثبت کرده اند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، پژوهشگران با اندازه گیری حرکات زمین متوجه […]

شیوع کرونا و کاهش رفت و آمد در کشورها کند شدن حرکت زمین را بهمراه داشته است. دانشمندان علوم زمینی کاهش نویزهای زمینی را به علت کاهش رفت و آمد و تعطیلی شرکت های حمل و نقل ثبت کرده اند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، پژوهشگران با اندازه گیری حرکات زمین متوجه شدند در دوران شیوع کرونا زمین نویز های کمتری را تجربه کرده است. نویزها همان صدای لرزش های زمین در پوسته است. محققان معتقدند که این اتفاق با کاهش رفت و آمد و فعالیت های انسانی اتفاق افتاده است. کاهش رفت و آمد به زمین شناسان کمک می کند تا بتوانند زمین لرزه های کوچک را نیز ثبت کنند. توماس لکوک، زلزله‌شناس رصدخانه‌ی بلژیک، با بررسی دیگر فعالیت های آتشفشانان و حرکات لرزه ای زمین کاهش نویز را گزارش کرده است.

حرکت وسایل نقلیه مانند زمین لرزه بر روی زمین عمل میکند. همچنین حرکت وسایل نقلیه بر روی زمین صداهایی را تولید می کند که مانع تشخیص و شناسایی سیگنال های زمین توسز زمین شناسان می شود . کاهش فعالیت های انسانی در شرایط کنونی باعث شده تجهیزات زلزله سنج روی سطح زمین مانند دستگاه های مشابه در عمق صدمتری عمل کرده و در مقابل لرزش های بسیار جزئی نیز حساس باشد. این حساسیت می تواند در مورد امواج طبیعی با فرکانس های مشابه نیز رخ دهد.

امیلی وولین زمین‌شناس سازمان زمین‌شناسی آمریکا در این مورد می گوید: تمامی ایستگاه های اندازه گیری نویز در خارج از محدوده شهری و در مناطق دور افتاده قرار دارند. بنظر میرسد هیچ ایستگاهی به اندازه ایستگاه نظارت بروکسل این کاهش نویز را ثبت نکرده باشد.

 

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال