مواد اولیه تراشه ها طی درگیری روسیه و اوکراین افزایش قیمت خواهد داشت

در پی درگیری روسیه و اوکراین ایالات متحده به صنایع تراشه سازی داخلی این کشور در مورد اختلالات آینده هشدار داده است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، رویترز گزارشی را از دولت ایالات متحده منتشر کرده که نشان می‌دهد به سازندگان تراشه داخلی در این کشور در رابطه با مشکل تامین مواد […]

در پی درگیری روسیه و اوکراین ایالات متحده به صنایع تراشه سازی داخلی این کشور در مورد اختلالات آینده هشدار داده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، رویترز گزارشی را از دولت ایالات متحده منتشر کرده که نشان می‌دهد به سازندگان تراشه داخلی در این کشور در رابطه با مشکل تامین مواد اولیه هشدار داده شده است. این هشدار نتیجه درگیری های روسیه و اوکراین است. صنایع موجود در اوکراین با پیشرفت نظامی روسیه تحت تاثیر قرار خواهد گرفت. علاوه بر آن تحریم‌هایی نیز علیه روسیه در آینده اجرا خواهد شد که می تواند بیش از پیش این مشکل را تشدید کند.

به گزارش تامز هاردور مواد اولیه روسیه و اوکراین در صنعت تراشه سازی ایالات متحده موثر است. به عنوان مثال نود درصد منابع نئون در ایالات متحده از اوکراین و ۳۵ درصد پالادیوم نیز در این صنایع توسط روسیه تامین می شود. همچنین به گزارش گروه تحقیقات بازار Techcent مواد دیگری مانند هلیون و اسکاندیم نیز مربوط به این نواحی می باشد. گفتگوی یک منبع ناشناس با رویترز نشان می دهد فعلاً این زنجیره های تامین تحت بررسی هستند و برای منابع جایگزین گازهای ضروری نیز ارزیابی های انجام گرفته است.

پیش از این نیز در سال ۲۰۱۴ درگیری‌های نظامی بین روسیه و اوکراین صورت گرفته بود که در آن زمان این درگیری در نهایت به افزایش قیمت نئون تا ۶۰۰ درصد منجر شد.

این منبع ناشناس می گوید اگرچه کمبود منابع اولیه وجود دارد اما حتی با وجود افزایش قیمت ها تولید تراشه متوقف نخواهد شد. از هم اکنون نیز برخی افزایش قیمت ها برای گازهای ضروری مثل فلوئور شروع شده است.

با نگاهی به آخرین درگیری نظامی بین روسیه و اوکراین در سال ۲۰۱۴ متوجه می شویم که در آن زمان نیز گازهایی مانند نئون ۶۰۰ درصد افزایش قیمت داشتند. از طرفی با توجه همه گیری کرونا و تقاضای بی سابقه برای پردازنده‌ها صنعت نیمه هادی بیش از حد تحت تاثیر قرار گرفته است. با توجه به محدودیت منابع جهانی تولید تراشه خبرهای دیگر در مورد اختلال در تامین این قطعات نیز خود به عنوان مشکل جدید نگران کننده خواهد بود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال