قیمت حافظه های SSD در سال آینده به نصف کاهش می یابد

تحلیلگران می گویند در سال آینده حافظه های SSD با کاهش قیمت مواجه خواهند بود. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، در سال آینده کاهش تقاضا برای قطعات کامپیوتر و همچنین کامپیوترهای شخصی به کاهش تقاضا برای انواع قطعات خواهد بود. این قطعات شامل پردازنده ها، کارت های گرافیک و ماژول های حافظه بهمراه […]

تحلیلگران می گویند در سال آینده حافظه های SSD با کاهش قیمت مواجه خواهند بود.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، در سال آینده کاهش تقاضا برای قطعات کامپیوتر و همچنین کامپیوترهای شخصی به کاهش تقاضا برای انواع قطعات خواهد بود. این قطعات شامل پردازنده ها، کارت های گرافیک و ماژول های حافظه بهمراه درایوهای حالت جامد هستند. از مهمترین دلائل کاهش تقاضا برای این کالاها نیز تولید نسبتا آسان آنهاست.

تخلیلگرانی از Trendfocus مدعی هستند تراشه های حافظه و درایوهای حالت جامد به صورت مازاد تولید شده اند که تا ماهها کاهش قیمت آنها ادامه خواهد داشت. به عنوان مثال هاردهای SSD تا اواسط ۲۰۲۳ به نصف قیمت کنونی می رسند. بصورت دقیق نمی توان مشخص کرد که دهها شرکت تولید کننده این کالا چه تعداد از آن را موجود دارند اما طبق برآورد Trendfocus برای مصرف ابن تعداد از هاردهای SSD تولید شده توسط کامپیوترهای شخصی و شرکت های ابری احتمالا دو فصل طول میکشد تا تعداد آنها کاهش یابد.

طبق نظر Trendfocus تولیدکنندگان حافظه فلش نیز تا سال آینده قطعاتی با نصف قیمت کنونی به فروش می رسانند. این قضیه نیز به کاهش قیمت هارد های SSD می انجامد. در حال حاضر امکان پیش بینی دقیق قیمت SSD ها وجود ندارد. اما بطور کلی درایوهای اصلی مانند PCIe و PCle 3.0 x4 قطعا با کاهش قیمت روبرو خواهند بود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال