قیمت گوشی‌های خریداری شده از طریق پیامک اطلاع رسانی می شود

رئیس هیئت مدیره انجمن واردکنندگان موبایل و تبلت اعلام کرد به زودی کلیه خریداران این تجهیزات می توانند از طریق پیامک قیمت خریداری شده این دستگاه را مشاهده کنند. بدین ترتیب کلیه خریداران پس از خرید و روشن کردن دستگاه خود این پیامک را دریافت می‌کنند که در آن قیمت تمام شده موبایل خریداری شده […]

رئیس هیئت مدیره انجمن واردکنندگان موبایل و تبلت اعلام کرد به زودی کلیه خریداران این تجهیزات می توانند از طریق پیامک قیمت خریداری شده این دستگاه را مشاهده کنند. بدین ترتیب کلیه خریداران پس از خرید و روشن کردن دستگاه خود این پیامک را دریافت می‌کنند که در آن قیمت تمام شده موبایل خریداری شده به آنها اعلام می‌شود. همچنین طی بیانیه ی این انجمن قیمت تمام موبایل های وارداتی در سامانه ۱۲۴ به عموم نمایش داده خواهد شد و راه هرگونه سودجویی در قیمت گذاری تلفن بسته می شود.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، انجمن واردکنندگان موبایل با همکاری سامانه همتا قیمت گوشی خریداری شده را به خریداران اعلام خواهد کرد. در بیانیه این انجمن آمده است که در آینده نزدیک و با فراهم شدن زیرساخت ها، همکاری با سامانه‌همتا آغاز خواهد شد و قیمت موبایل خریداری شده هنگام روشن شدن گوشی به خریدار نمایش داده می شود. در این پیامک قیمت واقعی گوشی و همچنین وارد کننده آن به کشور اطلاع رسانی میشود. بدین ترتیب کلیه واردکنندگان ملزم به اعلام دقیق قیمت به سامانه ۱۲۴ خواهند بود.

هدف از راه اندازی این سامانه حمایت از حقوق مصرف کننده و همچنین آگاهی عموم مردم از قیمت واقعی موبایل های خریداری شده است. به این ترتیب یک شبکه هوشمند شامل سامانه های مرکز توسعه تجارت الکترونیکی، سامانه همتا، ۱۲۴ و سامانه جامع گارانتی تشکیل خواهد شد و  از طریق آن قیمت گذاری اجناس در بازار موبایل شفاف‌سازی می‌شود.

 طبق مصوبه وزارت صمت کلیه شرکت های وارد کننده از این پس موظف هستند تا قیمت کالاها را در سامانه ۱۲۴ ثبت کنند. در این سامانه سه سطح قیمت به افراد نمایش داده می شود که شامل حداقل و حداکثر قیمت کالاها و همچنین قیمت مصوب مصرف کننده بر اساس هزینه های تولید خواهد بود. همچنین در این بیانیه تاکید شده است که کلیه شرکتهای تولید کننده و وارد کننده حتی در صورت عدم درج قیمت ها نیز قادر به فروش کالای خود بالاتر از قیمت مصوب نخواهند بود.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال