مشکل عدم کنترل ماهواره کپستون ناسا برطرف شد

سرانجام ناسا توانست مشکل ماهواره کپستون را برطرف و هدایت آن را در اخبار بگیرد. اکنون این ماهواره پس از مدت ها چرخیدن بی هدف در فضا تحت کنترل ناسا قرار گرفته است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، تاسواره کپستون حدود یک ماه در حالت ایمن قرار گرفته بود. علت آن نیز […]

سرانجام ناسا توانست مشکل ماهواره کپستون را برطرف و هدایت آن را در اخبار بگیرد. اکنون این ماهواره پس از مدت ها چرخیدن بی هدف در فضا تحت کنترل ناسا قرار گرفته است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، تاسواره کپستون حدود یک ماه در حالت ایمن قرار گرفته بود. علت آن نیز بروز مشکل در هنگام باز شدن دریچه آن بود که طی آن از کنترل خارج و در حال چرخش در فضا بود. اکنون این مشکل برطرف شد و این ماهواره کوچک تحت کنترل ناسا قرار دارد.

طبق اعلام ناسا این ماهواره که به اندازه یک مایکروویو است، با فرمان اجرا شده در تاریخ ۱۵ مهر به حالت عادی بازگشت. ماموریت کپستون بررسی مدار ماه برای قرارگیری پایگاه انسان روی ماه است. ماهواره ۲.۵ کیلوگرمی ناسا دچار مشکل در سوپاپ یکی از پیشرانش ها شد. سپس باز ماندن یکی از پیشرانش ها باعث شد این ماهواره در فضا بچرخد. هم اکنون برنامه های بازیابی قبل از ورود کپستون به مدار ماه در حال انجام است.

مداری که این ماهواره قرار است روی آن قرار بگیرد در برخی مواقع به ماه نزدیک و در زمانی دیگر از آن دور میشود. اما در کل یک مدار پایدار در نظر گرفته میشود. همچنین پایگاه فضایی دروازه ماه نیز روی این مدار قرار خواهد گرفت. ماهواره کپستون با هدف بررسی این مدار که تاکنون مورد استفاده نبود ارسال شد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال