مشکل کاهش شدید جمعیت در تمامی گونه های پرندگان مشاهده شد

پژوهش اخیر دانشمندان نشان می‌دهد گونه‌های مختلف پرندگان در جهان به دلایل مختلف دچار کاهش جمعیت شده اند. در حالیکه از بین تمامی گونه های بررسی شده تنها ۶ درصد از آنها در سالهای اخیر افزایش جمعیت داشته اند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، پژوهش اخیر دانشمندان بر روی هزاران گونه از […]

پژوهش اخیر دانشمندان نشان می‌دهد گونه‌های مختلف پرندگان در جهان به دلایل مختلف دچار کاهش جمعیت شده اند. در حالیکه از بین تمامی گونه های بررسی شده تنها ۶ درصد از آنها در سالهای اخیر افزایش جمعیت داشته اند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، پژوهش اخیر دانشمندان بر روی هزاران گونه از پرندگان وحشی جهان نشان می دهد همگی آنها دچار کاهش جمعیت شدند. از مهمترین دلایل این کاهش جمعیت تخریب زیستگاه ها، تغییرات آب و هوایی و همچنین بهره برداری از منابع طبیعی به طور بی رویه و یا بیماری این پرندگان بوده است. در این تحقیق مشخص شد موج تازه‌ای از انقراض های پرندگان در حال روی دادن است. در حالی که در نواحی استوایی تنوع پرندگان بیشتر است و این گونه ها با خطرات بیشتری دست و پنجه نرم می کنند.

گزارش های آماری نیز نتایج وحشتناکی را در این باره گزارش می کنند. به عنوان مثال این تیم تحقیقاتی متوجه شد از دهه ۱۹۷۰ تا کنون در آمریکای شمالی حدود ۳میلیارد پرنده از بین رفته اند. همچنین در چهار دهه گذشته در اروپا نیز میلیونها پرنده تلف شدند. این گزارش نشان می دهد اگر اقدامات جدی در این زمینه انجام نگیرد خطر انقراض و نابودی هزاران گونه پرنده دیگر در سراسر جهان را تهدید خواهد کرد.

 تحقیقات گذشته نیز نشان می دهد میزان انقراض پرندگان نسبت به قرن ۱۶ و برآوردهای آن زمان حدود ۶ برابر شده است. یکی دیگر از عوامل تهدید کننده برندگان تغییرات اقلیمی است به طوری که این پرندگان مجبور می شوند تا به صورت پراکنده زندگی کنند و این مورد باعث کاهش دامنه جمعیت آنها خواهد شد. پرندگان مهاجر نیز به نوعی دیگر تحت تاثیر تغییرات اقلیمی قرار دارند. برخی از آنها در زمان کوچ به دلیل تغییر دما و تغییر فصل ها دیرتر از موعد به مقصد می رسند یا برای زنده ماندن از مقصد خارج می شوند. با توجه به نزدیکی سرنوشت انسان و پرندگان به یکدیگر، آسیب به زندگی این پرندگان می تواند روی زندگی انسان ها نیز تاثیر بگذارد.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال