پردازنده های استفاده شده در مک های ۲۰۲۳ نسبت به آیفون ۱۵ پیشرفته تر هستند

اپل قصد دارد در پردازنده های A17 از لیتوگرافی N3 استفاده کند. همچنین لیتوگرافی N3E نیز برای پردازنده های M3 استفاده خواهد شد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، در صورت صحت شایعات منتشر شده اپل قصد دارد در آینده ای نزدیک از مک بوک های جدید از جمله مک بوک ایر ۱۵ […]

اپل قصد دارد در پردازنده های A17 از لیتوگرافی N3 استفاده کند. همچنین لیتوگرافی N3E نیز برای پردازنده های M3 استفاده خواهد شد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، در صورت صحت شایعات منتشر شده اپل قصد دارد در آینده ای نزدیک از مک بوک های جدید از جمله مک بوک ایر ۱۵ اینچی رونمایی کند.‌ خبر منتشر شده توسط گیرموچاینا نشان می دهد اپل در مک های جدید و آیپد پروهای نسل بعد از تراشه M3 استفاده خواهد کرد. این پردازنده ها دارای لیتوگرافی N3E هستند.

تولید تراشه های دارای لیتوگرافی سه نانومتری از مدت ها پیش توسط سامسونگ و TSMC در حال تولید است. نسل اول این تراشه ها با نام N3 اکنون توسط TSMC تولید خواهد شد. هرچه ابعاد ترانزیستورهای بکار رفته روی تراشه کمتر باشد، آن تراشه قویتر و کم مصرف تر است.

طبق اعلام TSMC لیتوگرافی N3E نسبت به نسل قبل قدرت بیشتری دارد. همچنین به دلیل کاهش مصرف انرژی کاربرد آن نیز افزایش خواهد داشت. پردازنده های نسل جدید مبتنی بر لیتوگرافی ۳ نانومتری نسبت به مدل های ۵ نانومتری تا ۳۴ درصد کم مصرف تر هستند. همچنین قدرت آنها با فرض ثابت ماندن مصرف انرژی تا ۱۸ درصد بیشتر است.

طبق شایعات منتشر شده پردازنده بکار رفته در آیفون ۱۵ پرو و ۱۵ پرومکس دارای لیتوگرافی N3 است. این شرکت کل ظرفیت تولید این پردازنده را برای خود رزرو کرده و قرار است در گوشی های جدید استفاده کند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال