وعده یک شرکت گردشگری فضایی برای سفر به فضا با بالن

یک شرکت گردشگری فضایی قصد دارد با استفاده از بالن های فضایی سفرهای ارزان قیمتی را برای گردشگران مهیا کند. این شرکت با هدف راه اندازی گردشگری فضایی پیش از افرادی مانند جف بزوس و ریچارد برانسون مسلفران را با بلیط های ارزان تر و با بالن به فضا می فرستد. به گزارش سرویس اخبار […]

یک شرکت گردشگری فضایی قصد دارد با استفاده از بالن های فضایی سفرهای ارزان قیمتی را برای گردشگران مهیا کند. این شرکت با هدف راه اندازی گردشگری فضایی پیش از افرادی مانند جف بزوس و ریچارد برانسون مسلفران را با بلیط های ارزان تر و با بالن به فضا می فرستد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، شرکت اسپیس پرسپکتیو تنها با ۱۲۵ هزار دلار گردشگران را به فضا می فرستد. این شرکت گردشگری فضایی با بالون های فضایی سفر ارزان قیمتی را به مسافران ارائه می کند.

کپسول فضایی یا بالن شرکت اسپیس پرسپکتیو به نام نپتون وان قرار است پروازهای تجاری فضایی را انجام دهد. اولین پرواز این بالن در ژوئن 20۲۱ انجام شد و همچنین این شرکت توانست در سال‌های ۲۰۲۴ و ۲۰۲۵ صندلی های خود را برای پروازهای بعدی پیش فروش کند.

قرار است مسافران با کمک بالون نپتون وان به فاصله ۳۰ کیلومتری از زمین بروند. البته از ارتفاع ۱۰۰ کیلومتری از سطح زمین فضا آغاز می شود. بنابراین مسافران سوار بر نپتون وان تنها در گردشگران فضایی هستند و نمی‌توان عنوان فضانورد به آنها داد.

سفینه نپتون وان شامل ۳ بخش خواهد بود. بخش اصلی بالن فضایی است که حدود ۱۰۰ متر قطر دارد و در آن از فناوری بالن‌های استراتوسفری ناسا استفاده شده است. همچنین یک کپسول فضایی نیز در این سفینه قرار داده شده تا مسافران بتوانند به صورت ۳۶۰ درجه نمای بیرون را مشاهده کنند.

 بخش آخر نیز شامل یک سیستم فرود با چتر نجات است که می تواند در مواقع ضروری فرود ایمن را برای مسافران ایجاد کند. تاکنون تمامی شرکت‌ها و آژانس های فضایی از این‌گونه بالن ها برای حمل تلسکوپ، ربات و دیگر تجهیزات به فضا استفاده کرده بودند. اما بالن فضایی پیشرفته این شرکت می‌تواند گردشگران فضایی را با کمک گاز هیدروژن حمل کند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال