سرعت گرمایش در اروپا حدود دو برابر بیشتر از سایر قاره ها است

دانشمندان می گویند سرعت گرم شدن در اروپا بیشتر از سایر قاره ها است. گزارش اخیر سازمان جهانی هواشناسی نشان می دهد اروپا نسبت به دیگر قاره ها سریعتر گرم میشود. داده های بررسی شده از سال ۱۹۹۱ تاکنون نیز به این موضوع اشاره دارد بطوریکه درجه حرارت در این قاره نسبت به میانگین جهانی […]

دانشمندان می گویند سرعت گرم شدن در اروپا بیشتر از سایر قاره ها است. گزارش اخیر سازمان جهانی هواشناسی نشان می دهد اروپا نسبت به دیگر قاره ها سریعتر گرم میشود. داده های بررسی شده از سال ۱۹۹۱ تاکنون نیز به این موضوع اشاره دارد بطوریکه درجه حرارت در این قاره نسبت به میانگین جهانی بیش از دو برابر سریعتر بوده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، با وجود منابع مختلف اروپا برای مبارزه با تغییرات آب و هوایی، اما این قاره سریع تر از هر قاره دیگری در حال گرم شدن است.

با وجود گرمایش جهانی، در برخی مناطق سرعت گرمایش زمین بیشتر از سایر بخش ها خواهد بود. از سال ۱۸۰۰ و آغاز استفاده از سوخت های فسیلی و آلوده کردن جو تاکنون،  شاهد افزایش ۱.۲ درجه ای دمای هوا بودیم. اما این افزایش دما از پیش از صنعتی شدن تاکنون برای اروپا رقم ۲ بوده است. طبق گزارش سازمان جهانی هواشناسی، افزایش تغییرات آب و هوایی همراه با افزایش سیل در غرب اروپا بوده است. بطوریکه این خطرات اخیرا باعث مرگ ۲۲۰ نفر در آلمان و بلژیک شده است. پتری تالاس، دبیرکل این سازمان در بیانیه مطبوعاتی خود اعلام کرد: اروپا یک تصویر از جهان در حال گرم شدن است. این موضوع نشان می دهد حتی جوامع دارای شرایط مقابله نیز از این رویداد در امان نخواهند بود.

گزارش های منتشر شده از اروپا نشان میدهد ادامه گرمایش در این قاره دارای سرعتی بیشتر از دیگر جوامع است. دلیل اصلی آن نیز مربوط به وجود قطب شمال در این قاره است که تقریبا ۴ برابر سریعتر از زمین در حال گرم شدن است. این در حالیست که طبق گزارش اتحادیه اروپا انتشار گازهای گلخانه ای در این قاره طی سی سال اخیر حدود ۳۱ درصد کاهش داشته است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال