واکنش کنگره آمریکا به افشاگری جنجالی پیتر زاتکو

پس از افشاگری جنجالی پیتر زاتکو کنگره آمریکا اعلام کرد قصد دارد تحقیقاتی را روی توئیتر آغاز کند به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا و به نقل از ورج، کنگره آمریکا بر اساس ادعاهای پیتر زاتکو تحقیقات خود را آغاز کرده است. این کنگره به همراه برخی مقامات ارشد فدرال ایالات متحده درخواست […]

پس از افشاگری جنجالی پیتر زاتکو کنگره آمریکا اعلام کرد قصد دارد تحقیقاتی را روی توئیتر آغاز کند

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا و به نقل از ورج، کنگره آمریکا بر اساس ادعاهای پیتر زاتکو تحقیقات خود را آغاز کرده است. این کنگره به همراه برخی مقامات ارشد فدرال ایالات متحده درخواست تحقیق روی فعالیت های توییتر را داشتند. روز گذشته گزارش هایی مبنی بر نقض های موجود در تیم امنیتی توییتر توسط واشنگتن پست و سی ان ان منتشر شد. البته این مشکلات برای نخستین بار توسط پیتر زاتکو هکر معروف و مدیر سابق امنیت توییتر افشا شده بود.

 این فرد اوایل امسال از این شبکه اجتماعی اخراج شد. وی گفته است توییتر تلاش بسیاری برای مقابله با حساب های بات و اسپم نمی کند و سیستم های حفظ امنیت سایبری چندان در این شرکت فعالیتی ندارند. برخی از قانونگذاران ارشد ایالات متحده نیز پس از انتشار این گزارش تلاش کرده‌اند تا هر چه زودتر طرح تحقیقاتی را در زمینه امنیت سایبری در این شبکه اجتماعی آغاز کنند. آنها تلاش دارند تا ادعای پیتر زاتکو را بررسی کرده و با فهمیدن اصل ماجرا اقدامات دیگری انجام دهند. برخی از سناتورهای ایالات متحده نیز طی نامه‌ای به آژانس های مجری قانون همانند کمیسیون فدرال تجارت درخواست تحقیقات روی ادعاهای زاتکو را داشتند.

توییتر امسال به دلیل پرونده ای که توسط وزارت دادگستری ایالات متحده و کمیسیون فدرال تجارت برای این شبکه اجتماعی باز شده بود مجبور به پرداخت ۱۵۰ میلیون دلار غرامت شد. زیرا این دو آژانس دولتی توییتر را به استفاده فریبکارانه از ایمیل و شماره تلفن حساب های کاربری برای انجام تبلیغات متهم کرده بودند. البته باید خاطر نشان کرد تحقیقات مربوط به نهادهای مجری قانون در آمریکا معمولاً چندین سال طول می کشد. بنابراین نتایج این تحقیقات به این زودی ها مشخص نخواهد شد.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال