رویداد اخیر اسپیس ایکس و معرفی نهایی موشک مریخ نورد استارشیپ

آخرین رویداد اسپیس ایکس ایلان ماسک، بسیاری از افراد علاقه مند به حوزه فضایی را تحت تاثیر قرار داد. رویداد اخیر اسپیس ایکس که روز گذشته در ساعت 3:30 دقیقه بامداد به وقت ایران پخش شد، در ادامه توئیت اخیر ماسک بود که کنجکاوی بسیاری از افراد را برانگیخته و موجب شده بود تا آن […]

آخرین رویداد اسپیس ایکس ایلان ماسک، بسیاری از افراد علاقه مند به حوزه فضایی را تحت تاثیر قرار داد. رویداد اخیر اسپیس ایکس که روز گذشته در ساعت 3:30 دقیقه بامداد به وقت ایران پخش شد، در ادامه توئیت اخیر ماسک بود که کنجکاوی بسیاری از افراد را برانگیخته و موجب شده بود تا آن ساعت شب بیدار بمانند تا رویداد را به صورت زنده تماشا کنند. لازم به ذکر است که اسپیس ایکس تا به امروز 77 پرتاب فضایی موفقیت آمیز داشته است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تک نیوز، ایلان ماسک اخیرا در توئیت خود، تصویری از نسخه‌ی اولیه (پروتوتایپ) استارشیپ به همراه قسمتی از شعر دایلان تامس با عنوان «Do not go gentle into that good night» را منتشر کرده بود و این اشاره به دیالوگ فیلم اینترستلار موجب شد تا هواداران صنعت فضایی مشتاق تر از پیش به پیگیری رویداد اسپیس ایکس امسال بپردازند. استارشیپ (Starship) نام آخرین و جدیدترین موشک ساخت اسپیس ایکس است که قرار است پس از ساخت، جایگزین موشک‌های فالکون ۹ شود. این موشک اگر آن طور که ماسک ادعا می کند به مرحله ساخت برسد، قوی ترین موشک ساخته شده تا حال حاضر لقب خواهد گرفت و بنا است تا افراد با استفاده از آن بتوانند تا مریخ سفر کرده و دوباره به زمین باز گردند.

استارشیپ (Starship) که نام قسمت بالایی موشک اسپیس ایکس است، به طور عامیانه به عنوان نام آن در میان افراد مختلف جا افتاده است این در حالی است که نام قیمت پایینی این موشک «سوپر هوی» (Super Heavy) می باشد و راکتی که در حال حاضر با نام «سفینه‌ی فضایی» (Spaceship) از آن یاد می شود، زمانی قرار بوده تا Big Falcon Rocket نام داشته باشد.

روند رویداد اسپیس ایکس اخیر با معرفی این راکت غول پیکر و قدرتمند آغاز شد که پس از معرفی های اولیه، ایلان ماسک اعلام کرد قصد دارد تا راکت جدید شرکت خود را تا چند هفته آینده به طور آزمایشی پرتاب کند. این راکت به گونه ای طراحی شده است که سریع تر و قدرتمند تر از تمام موشک هایی باشد که تا به امروز ساخته شده اند و مزیت دیگر آن نیز امکان استفاده چندباره از آن است. تا کنون هیچ یک از موشک های فضایی امکان استفاده چندباره را در اختیار افراد قرار نمی دادند و حتی فالکون ۹ نیز که پس از پرتاب توانست سالم به مدار زمین بازگردد نیز موشکی چندبار مصرف نبود.

استارشیپ مجهز به چهار باله یا فین (Fin) است تا بتواند هدایت شده و امکان فرود آمدن آن را بر روی سطح زمین و مریخ به خوبی فراهم کند. دو باله‌ی متحرک در قسمت پایینی و دو باله‌ی متحرک کوچک در قسمت بالایی استارشیپ استفاده خواهد شد که باید بتوانند در شرایط مختلف به صورت آنی تغییر وضعیت بدهند. موتور این راکت عظیم نیز رپتور نام دارد و اولین موتور موشک با سوخت متان است. در کل قرار است تا این راکت شامل 43 موتور باشد که 37 عدد آن در قسمت پایینی یا همان سوپرهوی راکت و 6 عدد آن در قسمت بالایی یا همان استارشیپ قرار می گیرند. از این 6 عدد موتور نیز ۳ عدد مناسب شرایط جوی سطح دریا هستند و ۳ عدد برای شرایط خلاء بهینه شده‌اند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال