رکورد سریع ترین چرخش زمین به دور خود شکسته شد

به گفته دانشمندان با توجه به افزایش سرعت چرخش زمین رکورد چرخش این سیاره به دور خود شکسته شد. بطوری که زمین در تاریخ 29 ژوئن 2022 سریع ترین چرخش را داشته است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، کوتاه ترین روز در زمین توسط دانشمندان به ثبت رسید که در نوع خود […]

به گفته دانشمندان با توجه به افزایش سرعت چرخش زمین رکورد چرخش این سیاره به دور خود شکسته شد. بطوری که زمین در تاریخ 29 ژوئن 2022 سریع ترین چرخش را داشته است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، کوتاه ترین روز در زمین توسط دانشمندان به ثبت رسید که در نوع خود رکورد جدیدی محسوب می شود. این سیاره در تاریخ 29 ژوئن نسبت به چرخش استاندارد 24 ساعته خود، یک چرخش با 1.59 میلی ثانیه کمتر انجام داده است.این سیاره پیش از این در تاریخ 26 ژوئیه نیز چنین رکوردی را ثبت کرده بود. به گفته کارشناسان مدتی است که سرعت چرخش زمین افزایش داشته است. بطوری که در سال 2020 کوتاه ترین ماه زمین از سال 1960 تاکنون اتفاق افتاد.

البته سرعت گردش زمین در دوره های طولانی تر کندتر شده است. زمین در هر قرن نسبت به دوره قبلی خود برای رسیدن به یک دور کامل به زمانی به اندازه چند میلی ثانیه بیشتر نیاز داشته است. هنوز دانشمندان نتوانسته اند دلیل این موضوع را بطور کامل شناسایی کنند. اما احتمال می دهند به مواردی مانند لایه های داخلی و خارجی زمین، تغییرات اقلیمی، جزر و مد و یا حتی اقیانوس ها مربوط باشد.

افزایش سرعت چرخش زمین در نهایت می تواند به افزایش یک ثانیه کبیسه منفی منجر شود که بتوان آن را با اندازه گیری ساعت اتمی تنظیم کرد. اما این جهش منفی می تواند برای سامانه های فناوری اطلاعات مخرب باشد. به گفته شرکت متا، دومین جهش زمان، اگر چه برای دانشمندان مفید خواهد بود اما باعث اختلال روی ذخیره سازی داده ها و تخریب اطلاعات آنها خواهد شد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال