ثبت بزرگترین رکورد صاعقه در جهان به طول ۷۰۰ کیلومتر در برزیل

سازمان هواشناسی جهانی از ثبت بزرگترین صاعقه جهان به طول ۷۰۰ کیلومتر در برزیل خبر داده است. به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی تکنا و به نقل از New Atlas، دو صاعقه جدید در برزیل توانسته است رکورد دار بزرگترین صاعقه در جهان از نظر طول و زمان باشد. سازمان هواشناسی جهانی WMO این دو صاعقه […]

سازمان هواشناسی جهانی از ثبت بزرگترین صاعقه جهان به طول ۷۰۰ کیلومتر در برزیل خبر داده است.

به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی تکنا و به نقل از New Atlas، دو صاعقه جدید در برزیل توانسته است رکورد دار بزرگترین صاعقه در جهان از نظر طول و زمان باشد. سازمان هواشناسی جهانی WMO این دو صاعقه را به عنوان بزرگترین طوفان‌های تندری در تاریخ تایید کرده است.

صاعقه اول در ۴ مارس ۲۰۱۹ در آرژانتین اتفاق افتاد که زمان آن  ۱۶.73 ثانیه بوده است. پیش از این بیشترین رکورد مربوط به یک ساعته در جنوب فرانسه با ۷.۷۴ ثانیه بود. صاعقه دوم در تاریخ ۳۱ اکتبر ۲۰۱۹ در جنوب برزیل اتفاق افتاد که بیش از ۷۰۰ کیلومتر طول داشته است و به عنوان خارق‌العاده ترین صاعقه رکورددار است. رکورد قبلی با ۳۲۱ کیلومتر مربوط به اوکلاهما در سال ۲۰۰۷ بوده است.

سخنگوی ارشد سازمان هواشناسی می‌گوید: وجود چنین صاعقه هایی در طبیعت علاوه بر نشان دادن قدرت طبیعت نشان دهنده پیشرفت علمی در ارزیابی و اندازه‌گیری چنین اتفاقاتی است.

اندازه گیری چنین رویدادهایی در آینده می‌تواند اطلاعات ارزشمندی را در تعیین محدودیت ها و در مقیاس صاعقه ها در زمینه‌ای مانند مهندسی، ایمنی و نگرانی های علمی به وجود آورد. به طور کلی یک صاعقه معمولی ۵ گیگا ژول انرژی یا نزدیک به ۱.۴ مگاوات ساعت انرژی با خود حمل می کند. همچنین دانستن مقدار انرژی ابرصاعقه ها نیز بسیار جالب توجه است. این صاعقه ها در مکان‌های تصادفی رخ می‌دهند و به همین دلیل جذب و  ذخیره انرژی آنها غیر ممکن می شود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال