رکورد شلیک لیزر در راهرو شکسته شد

فیزیکدانان با شلیک پرتو لیزر در راهرو دانشگاه رکورد مربوط به هدایت پرتوهای نور در کانال هوا را جابجا کردند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان هدایت نوری یا همان هدایت نور با کمک هوا را مورد بررسی قرار دادند.این ویژگی می تواند در لیزرهای دوربرد بکار رود. پیش از این محققان […]

فیزیکدانان با شلیک پرتو لیزر در راهرو دانشگاه رکورد مربوط به هدایت پرتوهای نور در کانال هوا را جابجا کردند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان هدایت نوری یا همان هدایت نور با کمک هوا را مورد بررسی قرار دادند.این ویژگی می تواند در لیزرهای دوربرد بکار رود.

پیش از این محققان این آزمایش را در فاصله حدود یک متر انجام داده بودند. اما در آن زمان امکان گسترش فاصله وجود نداشت. زیرا محیط آزمایشگاه کوچک و امکان جابجایی لیزر پرقدرت وجود نداشت.

آنها برای آزمایش جدید خود با حفر دیوار یک راهروی ۵۰ متری را پیدا کردند و لیزر را در این راهرو پرتاب کردند. پروفسور هاوارد میلچبرگ، فیزیکدان دانشگاه مریلند می گوید: با افزایش مقیاس این آزمایش تا ۵۰ مجبوریم تا در فیزیک بنیادی مربوط به موج برهای هوایی تغییر دیدگاه دهیم. از طرفی ارسال یک لیزر پرقدرت به درون سالن ۵۰ متری از نظر ایمنی نیز با مشکلاتی همراه است.

این آزمایش در شب و با مسدود کردن راهرو مورد نظر انجام گرفت. محققان در این آزمایش متوجه شدند در روش جدید امکان حفظ ۲۰ درصد از نوری که در حالت عادی در هوا پخش میشود، وجود دارد. بنظر آنها با توسعه آزمایش ها می توان لیزر را به روشی کارآمد تر هدایت کرد. این محققان قصد دارند در آینده هدایت لیزری را به فراتر از یک کیلومتر برسانند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال