ارتباط بین افزایش تعداد توربین های بادی و کاهش قدرت باد

نوید اختر، دانشمند ایرانی مقیم آلمان طی تحقیق جدیدی نشان داد افزایش تعداد توربین‌های بادی می‌تواند حدود ۲۰ الی ۲۵ درصد قدرت باد را در مزارع بادی کاهش دهد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، یک محقق ایرانی به نام نوید اختر در تحقیقات اخیر خود استقرار توربین‌های بادی زیاد را مانعی برای […]

نوید اختر، دانشمند ایرانی مقیم آلمان طی تحقیق جدیدی نشان داد افزایش تعداد توربین‌های بادی می‌تواند حدود ۲۰ الی ۲۵ درصد قدرت باد را در مزارع بادی کاهش دهد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، یک محقق ایرانی به نام نوید اختر در تحقیقات اخیر خود استقرار توربین‌های بادی زیاد را مانعی برای افزایش قدرت باد دانست. در حال حاضر انرژی باد به عنوان یکی از مهمترین انرژیهای تجدید پذیر محسوب می شود و مزارع بادی در سراسر جهان در حال گسترش است. اما این تحقیق افزایش تعداد توربین های بادی را با افزایش بهره وری مزارع بادی در تضاد می‌داند.

دکتر نوید اختر محقق ایرانی از مرکز هلمهولتز هرئون به سرپرستی یک گروه محقق متوجه شدند افزایش تعداد دوربین ها به دلیل نزدیکی آنها به یکدیگر سرعت وزش باد را حدود ۲۵ درصد کاهش می دهد. این اثر که همانند ترمز الگوهای کم باد را ایجاد می کند در مقیاس بزرگ و در میانگین سرعت باد قابل مشاهده خواهد بود. در این تحقیق مدل رایانه ای مربوط به سرویس های هواشناسی با محاسبه سرعت باد در دریای شمال طی دوره ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۷ متوجه کاهش سرعت باد از طریق این الگوی مقیاسی شده است.

 این محقق ایرانی توضیح می‌دهد در حالت کلی تفکیک مکانی بسیار بالایی برای تجزیه و تحلیل مزارع بادی از طریق مدل های متداول وجود دارد. تمامی این مدل ها برای دوره های کوتاه مدت بوده و نمی‌تواند تغییر جریان هوا در نیروگاه های بادی را در مناطق بزرگتر تعیین کند. این تحقیق به خوبی نشان می دهد ساختن توربین های بادی در کنار یک دیگر در آینده می‌تواند نگرانی‌هایی را به وجود آورد. بدین ترتیب مزارع بادی در هنگام ساخت باید شرایط خاصی را برای بهینه سازی کارایی در نظر بگیرند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال