انتشار بازی‌های ویدیویی اپل در کشور چین تاییدیه دولتی دریافت می‌کند

اپل قصد دارد هزاران بازی موبایلی را از اپل استور چین حذف کند. دولت چین دسترسی مردم به بازی های ممنوعه مانند محصولات راکستارگیم را مشروط بر دریافت تاییدیه از سمت دولت منتشر خواهد کرد. اداره رگلاتوری چین تمام بازی های پولی و پرداخت درون برنامه ای درآمدزا را با شرط دریافت مجوز های لازم […]

اپل قصد دارد هزاران بازی موبایلی را از اپل استور چین حذف کند. دولت چین دسترسی مردم به بازی های ممنوعه مانند محصولات راکستارگیم را مشروط بر دریافت تاییدیه از سمت دولت منتشر خواهد کرد. اداره رگلاتوری چین تمام بازی های پولی و پرداخت درون برنامه ای درآمدزا را با شرط دریافت مجوز های لازم منتشر می کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، اپل نیز مانند دولت چین قرار است رویه دریافت تاییدیه دولت را از ابتدای ماه جولای از سر بگیرد. این شرکت از این به بعد برای انتشار تمام بازی های ویدیویی در کشور چین برای دریافت تاییدیه دولت اقدام خواهد کرد. این در حالی است که فروشگاه اندروید از سال ۲۰۱۶ تا به کنون این مجوز را دریافت می کرده است. اما بازی های آیفون بدون دریافت هیچ مجوزی منتشر می‌شدند.

به همین دلیل اپل به کلیه توسعه دهندگان پلتفرم iOS دستور داد تا مجوزهای لازم را تا پایان ماه ژوئن دریافت کنند. در غیر این صورت بازی های مورد نظر از روی اپل استور در این کشور حذف خواهند شد. هر چند که این اتفاق ممکن است تاثیر منفی بر روی صنعت بازی در چین داشته باشد. بلومبرگ گزارش می دهد که در حال حاضر تعداد این بازی ها در اپ استور چین به ۶۰۰۰۰ بازی می‌رسد که حدود یک سوم آنها مجوز دولتی را ندارند و هنوز سرنوشت این ۲۰ هزار بازی در اپ استور مشخص نیست. از طرفی توسعه‌دهندگان میگویند چرا اپل تا به حال در مورد این موضوع واکنش نشان نداده بود. برخی نیز معتقدند این اقدام اپل برای کاهش حساسیت مقامات چینی است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال