حذف شارژر و هدفون آیفون ها شش و نیم میلیارد دلار سود برای اپل داشت

با وجود این که اپل حذف شارژر و هدفون از جعبه آیفون ها را به دلیل مسائل زیست محیطی اعلام کرده بود اما گزارش جدیدی منتشر شده که نشان می‌دهد این اقدام با سود ۶.۵ میلیارد دلاری برای این شرکت همراه بوده است.  به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، اولین سری از آیفون […]

با وجود این که اپل حذف شارژر و هدفون از جعبه آیفون ها را به دلیل مسائل زیست محیطی اعلام کرده بود اما گزارش جدیدی منتشر شده که نشان می‌دهد این اقدام با سود ۶.۵ میلیارد دلاری برای این شرکت همراه بوده است.

 به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، اولین سری از آیفون های بدون شارژر آیفون ۱۲ پرو بود. پس از آن کاربران واکنش‌های متفاوتی را نسبت به آن داشتند. البته در همان زمان نیز حذف شارژر با سود مالی برای این شرکت همراه بود.گزارشی که اخیراً منتشر شده است نشان می دهد کوپرتینویی‌ها توانستند با این اقدام حدود شش و نیم میلیارد دلار سود کنند. این سیاست اپل از دو سال پیش آغاز شده است. از طرفی این شرکت اقدام خود را با هدف جلوگیری از انتشار حدود ۲ میلیون تن گاز کربن دی اکسید در در محیط اعلام کرده بود.

انتقاد اصلی از سیاست اپل عدم کاهش قیمت گوشی‌های این شرکت بوده است. زیرا با حذف شارژر و هدفون می بایست قیمت آیفون ها نیز کاهش می یافت. اما این شرکت برای فروش جداگانه شارژرهای آیفون حدود ۱۹ دلار دریافت کرده است.مسئله دیگر کوچکتر شدن اندازه جعبه آیفون ها به دلیل حذف شارژر بوده است که حدود ۴۰ درصد نیز هزینه بسته بندی آیفون ها کاهش پیدا کرد. اگرچه اینها می‌توانست دلیلی برای کاهش قیمت آیفون ها باشد اما اپل هرگز سود خود را کاهش نداد.

از زمان از سرگیری این سیاست تاکنون حدود ۱۹۰ میلیون دستگاه آیفون به فروش رفته است که با در نظر گرفتن سود آن و کم شدن هزینه حمل و نقل میتوان مبلغ سود کلی این شرکت را حدود ۶ و نیم میلیارد دلار برآورد کرد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال