درخواست افزایش ۸ درصدی بودجه ناسا در پروژه آرتمیس تایید شد

به نظر می‌رسد دولت جو بایدن درخواست ناسا برای افزایش ۸ درصدی بودجه در پروژه آرتمیس را تایید کرده است. به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا، بودجه ۲۶ میلیارد دلاری برای ناسا در سال ۲۰۲۳ با هدف تامین منابع مالی پروژه آرتمیس تایید شد. ناسا در این پروژه قصد دارد تا سال ۲۰۴۰ انسان را […]

به نظر می‌رسد دولت جو بایدن درخواست ناسا برای افزایش ۸ درصدی بودجه در پروژه آرتمیس را تایید کرده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا، بودجه ۲۶ میلیارد دلاری برای ناسا در سال ۲۰۲۳ با هدف تامین منابع مالی پروژه آرتمیس تایید شد. ناسا در این پروژه قصد دارد تا سال ۲۰۴۰ انسان را برای قدم زدن روی سیاره مریخ آماده کند. این در حالی است که دولت بایدن برای چنین پروژه‌هایی مانند اکتشافات ماه و فناوری های فضایی بودجه‌های حائز اهمیتی را اختصاص می دهد. به همین دلیل پروژه آرتمیس نیز شامل افزایش بودجه نسبت به سال گذشته شده است.

بیل ویلسون رئیس ناسا اعلام کرد به دلیل افزایش پژوهش‌های مربوط به ماه کاوشهای منظومه شمسی نیز گسترده تر خواهد شد تا انسان بتواند تا سال ۲۰۴۰ روی مریخ قدم بزند.

البته با افزایش پول بودجه در پروژه آرتمیس همچنان جدول زمانی و ارقام منتشر شده در رابطه با تاخیر در این پروژه تا اواخر دهه ۲۰۲۰ خبر می دهد. هم اکنون مهندسان ناسا آزمایشات نهایی فضاپیمای اوریون را در مرکز فضایی کندی ناسا در فلوریدا به پیش می برند. ناسا قصد دارد این ماموریت را پیش از ماه می به سرانجام برساند.

در این ماموریت یک فضاپیمای بدون سرنشین اوریون به مدار ماه پرتاب خواهد شد. این پرتاب سرآغازی برای پروژه آرتمیس ناسا خواهد بود. در آرتمیس2 نیز این پرتاب همراه با فضانوردان انجام می گیرد و در مرحله بعد یعنی آرتمیس 3 نیز امکان فرود فضانوردان روی ماه وجود خواهد داشت. اگرچه بازرس کل ناسا جدول زمانی برای این پروژه ها را با احتمال وقفه در انجام پروژه می داند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال