محققان با اضافه کردن ویژگی های پلاستیک به کاغذ نوعی کاغذ پلاستیکی ساختند

با توجه به استفاده از پلاستیک در مصارف گوناگون و همچنین نیاز به کاهش قابل توجه استفاده از آن در زندگی روزمره محققان به دنبال اضافه کردن ویژگی های پلاستیک به کاغذ هستند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، برای اولین بار محققان تلاش کردند تا ویژگی های مفید پلاستیک را به کاغذ […]

با توجه به استفاده از پلاستیک در مصارف گوناگون و همچنین نیاز به کاهش قابل توجه استفاده از آن در زندگی روزمره محققان به دنبال اضافه کردن ویژگی های پلاستیک به کاغذ هستند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، برای اولین بار محققان تلاش کردند تا ویژگی های مفید پلاستیک را به کاغذ اضافه کرده و نوعی کاغذ پلاستیکی تولید کنند. این پوشش به نام چوئتسو علاوه بر ضدآب کردن کاغذ انعطاف پذیری آن را نیز حفظ کرده و همچنین آن را با محیط زیست سازگار می کند.

 مواد پلاستیکی جزو آلودگی های پلاستیکی برای محیط زیست محسوب می شوند. اما با توجه به استفاده روزمره پلاستیک رفع این مشکل در محیط زیست از کنترل خارج شده است. پروفسور زنجی هیروی از موسسه فیزیک حالت جامد دانشگاه توکیو روش های مختلف علمی زیادی را با هدف حل این معضل جهانی آغاز کرده است. کشف اخیر نیز برای جایگزینی برخی مصارف پلاستیک با کاغذ پایدار انجام گرفته است.

هیروی در مورد این کشف می گوید: یکی از معضلات اساسی استفاده از مواد پلاستیکی عدم تجزیه سریع و ایمن آنها است. اما موادی نیز وجود دارند که تجزیه آنها به طور ایمن صورت میگیرد، مانند کاغذ. اما کاغذ نمی تواند جایگزینی برای کاربردهای پلاستیک باشد. به همین دلیل ما در روش جدید ویژگی های خوب پلاستیک را به کاغذ اضافه کردیم.

در این روش هیچ کدام از ضرر های پلاستیک اضافه نشده است. این پوشش زیست تخریب پذیر و ارزان است و میتواند کاغذ ساده را به ماده ای با خاصیت ضد آبی و مستحکم تبدیل کند. چوئتسو با اضافه شدن به کاغذ یک لایه قوی و ضد آب در تماس با رطوبت ایجاد میکند. علاوه بر آن هزینه آن بسیار پایین و از نظر شیمیایی نیز ایمن است. برای استفاده نیز می توان از این مخلوط مایع روی ساختار های کاغذی مانند ظروف مواد غذایی استفاده کرد یا ظروف را به آن آغشته کرد.

 پس از خشک شدن لایه نازکی از سیلیس که حاوی اتیل الکل است روی کاغذ تشکیل شده و سپس خاصیت ضد آبی ارائه می کند. واکنشهای فرایند پوشش دهی به تولید لایه نازک از نانو ذرات دی اکسید تیتانیوم می انجامد که خاصیت ضد آلودگی و ضد باکتری دارد. علاوه بر آن کل مواد روکش شده پس از گذشت زمان به موادی مانند کربن آب و سیلیکون تجزیه خواهد شد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال