روش جدید محققان شایعترین نوع طاسی را نیز درمان خواهد کرد

محققان روش جدیدی را توسعه دادند که در آن با استفاده از میکرونیدلینگ و افزایش جریان خون در فولیکول های مو می‌توان شایعترین نوع طاسی را که از نوع ارثی میباشد درمان کرد. علاوه بر آن ضخامت موها نیز در این روش افزایش خواهد یافت. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، سوزن درمانی […]

محققان روش جدیدی را توسعه دادند که در آن با استفاده از میکرونیدلینگ و افزایش جریان خون در فولیکول های مو می‌توان شایعترین نوع طاسی را که از نوع ارثی میباشد درمان کرد. علاوه بر آن ضخامت موها نیز در این روش افزایش خواهد یافت.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، سوزن درمانی یا میکرونیدلینگ می تواند بر ریزش موی آندروژنیک موثر باشد. تاکنون محققان روش های مختلفی را برای جلوگیری از ریزش مو پیدا کردند. اما در این بین بعضی از افراد دچار ریزش موی ارثی یا طاسی ارثی هستند.

 از همین رو محققان دانشگاه چین تلاش کردند تا راهکار درمانی جدیدی را برای این نوع ریزش مو پیدا کنند. ریزش مو ارثی یا همان آلوپسی آندروژنیک توسط مکانیسم هایی مانند استرس، اکسیداتیو و گردش خون ضعیف نیز ایجاد خواهد شد. به همین دلیل نمی‌توان راهکارهای درمانی جدیدی را برای آن استفاده کرد.

 آزمایش های پیش از این از نانوذرات عنصر شیمیایی سوریم برای کاهش استرس اکسیداتیو استفاده شده بود. سپس برای آزمایش این محلول از روش میکرونیدلینگ و بر روی موش های آزمایشگاهی دارای چنین طاسی مورد استفاده قرار گرفت. در این روش عروق خونی اطراف فولیکول مو تحریک شده و در نهایت به رشد موها در این موشکها کمک کرده است.

 تحقیق مورد نظر که در نشریه ACS Nano منتشر شده نشان می دهد علاوه بر افزایش گردش خون، این روش جدید با افزایش ضخامت موها و یا حفظ رنگدانه در موهایی که سفید شده بودند نیز کمک کرد. البته این تحقیق تا آزمایشهای نهایی بر روی انسان ادامه خواهد داشت.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال