پردازنده پلاستیکی جدید محققان تنها یک سنت هزینه دارد

محققان نوعی پردازنده از جنس پلاستیک تولید کرده‌اند که برای ساخت آن تنها به یک سنت هزینه نیاز است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان دانشگاه Urbana-Champaign ایلینوی نوعی پردازنده از جنس پلاستیک ساختند. هزینه تولید این پردازنده را بسیار ناچیز و تنها حدود یک سنت اعلام شده است. با توجه به […]

محققان نوعی پردازنده از جنس پلاستیک تولید کرده‌اند که برای ساخت آن تنها به یک سنت هزینه نیاز است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان دانشگاه Urbana-Champaign ایلینوی نوعی پردازنده از جنس پلاستیک ساختند. هزینه تولید این پردازنده را بسیار ناچیز و تنها حدود یک سنت اعلام شده است. با توجه به پیشرفت اینترنت اشیا (IoT) و اضافه شدن میلیاردها دستگاه به این بخش اما تراشه های گران قیمت سیلیکونی مانعی برای رشد اینترنت اشیا محسوب می شوند.

به همین دلیل محققان به سمت طراحی پردازنده های پلاستیکی جدید حرکت کردند که می تواند با هزینه بسیار کم به صورت تجاری و انبوه تولید شود. طبق گزارش منتشر شده توسط IEEE Spectrum، تراشه جدید با نام Flexcore می تواند همه چیز را به یک تراشه مجهز کند. در حال حاضر طرح تراشه های استفاده شده کنونی حتی ابتدایی ترین میکروکنترلرها فرایند بسیار پیچیده ای دارد. به گفته محققان و سازندگان قطعات الکترونیکی انعطاف پذیر، پیچیدگی فرآیند از مهمترین مشکلات مربوط به ساخت تراشه های پلاستیکی محسوب می شوند.

محققان دانشگاه ایلینوی برای ایجاد طرح جدید از طرح های پلاستیکی مجبور شدند طرح این پردازنده را از ابتدا بسازند. با وجود اینکه افزایش تعداد گیت های پردازنده باعث کاهش بازدهی خواهد شد، آنها تصمیم گرفتند طرح حداقلی را استفاده کنند. بنابراین از منطق چهار بیتی و هشت بیتی به جای ۱۶ بیتی یا ۳۲ بیتی استفاده کردند. دستورالعمل های آن نیز برای اجزای کمتر بهینه شد.

 همچنین یک طراحی منطقی برای استفاده دوباره از قطعات انجام شد که به ترانزیستورهای کمتری نیز نیاز دارد. روش محققان در ساخت تراشه پلاستیکی استفاده از فناوری نیمه‌هادی لایه نازک انعطاف پذیر ایندیوم گالیوم و روی اکسید بوده است. سازندگان این پردازنده پلاستیکی بسیار ارزان قیمت ساخت آن را گامی به سمت تبدیل شدن به جریان اصلی و شروع دوره جدیدی در صنعت الکترونیک می دانند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال