محققان با استفاده از نوعی هیدروژل آجرهای شفاف تولید کردند

آجرهای شفاف ساخته شده می تواند در آینده در ساخت سازه بسیار موثر باشد. یکی از مهمترین مزیت های آن کاهش هزینه های گرمایشی است. به گزارش‌ سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان سوییسی نوعی آجر شفاف ساخته اند که علاوه بر استحکام بالا قابلیت عبور نور را خواهد داشت. سازنده این آجر آزمایشگاه […]

آجرهای شفاف ساخته شده می تواند در آینده در ساخت سازه بسیار موثر باشد. یکی از مهمترین مزیت های آن کاهش هزینه های گرمایشی است.

به گزارش‌ سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان سوییسی نوعی آجر شفاف ساخته اند که علاوه بر استحکام بالا قابلیت عبور نور را خواهد داشت. سازنده این آجر آزمایشگاه فدرال سوییس است و اعلام کرد این آجرها می توانند در نورپردازی طبیعی مورد استفاده قرار بگیرند. بدین ترتیب وابستگی به نور مصنوعی نیز کاهش می یابد.

تاکنون هیچ نوع آجری ساخته نشده که علاوه بر عایق بودن بتواند حامل باشد. آجر ساخته شده از هواژل هر دو ویژگی را ارائه می کند. حذف رطوبت از هواژل باعث ایجاد ماده ای خواهد شد که خاصیت عایق بودن خوبی از خود نشان می دهد. آجرهای شیشه ای توسعه یافته باید برای بهره برداری مناسب برای ساخت دیوار مورد استفاده قرار بگیرند. همچنین باید عایق حرارتی خوبی بوده و بتوانند بار خاصی را نیز تحمل کنند. در ساخت این آجر از گرانول های شیشه شناور و سیلیکات هواژل استفاده شده است. درون آنها نیز از گرانول های هواژل نیمه شفاف پر شده است.

با استفاده از این نوع آجرها می توان نمای جذابی ایجاد کرد که بتواند نور طبیعی روز را به داخل جذب کند. همچنین خاصیت عایق بودن این آجر نیز می تواند هزینه های گرمایشی را کاهش دهد. به گفته محققان این نوع آجرها می توانند کاربردهای مختلفی در مراکزی مانند کتابخانه ها، موزه ها، گالری ها و … داشته باشند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال