محققان توانستند از فولاد بسیار سخت چاپ سه بعدی تهیه کنند

محققان دانشگاه تگزاس توانستند راهی برای چاپ سه بعدی و یکپارچه فولاد سخت پیدا کنند. در این روش با بازنگری در صفحه ترسیم و تنظیمات لیزر امکان چاپ بصورت یکپارچه و بدون نقص میسر شد. به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی و فناوری تکنا، محققان بخش A&M دانشگاه تگزاس توانستند از فولاد بسیار سخت چاپ سه […]

محققان دانشگاه تگزاس توانستند راهی برای چاپ سه بعدی و یکپارچه فولاد سخت پیدا کنند. در این روش با بازنگری در صفحه ترسیم و تنظیمات لیزر امکان چاپ بصورت یکپارچه و بدون نقص میسر شد.

به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی و فناوری تکنا، محققان بخش A&M دانشگاه تگزاس توانستند از فولاد بسیار سخت چاپ سه بعدی یکپارچه تهیه کنند. این روش می تواند استفاده از فولاد ضد زنگ مارتنسیتیک را در صنایعی نظیر هوافضا، خودروسازی و دفاعی راحت و با هزینه کمتر عملی سازد. فولاد های ساخته شده با این روش سبک تر و از نظر اقتصادی نیز به صرفه تر هستند.

در این تحقیقات علاوه بر فولاد روش چاپ سه بعدی اشیاء بسیار محکم نیز ارائه شده است.  ابراهیم کارامان، پروفسور مهندسی مواد و سرپرست این تحقیق می گوید: در طرح مورد نظر چاپ سه بعدی کلیه فولادهای سخت و یا فلزات دیگر به هر شکلی امکان پذیر بوده و محصول نهایی نیز یکپارچه و بدون نقص است. مشکل اساسی در چاپ این فلزات یکپارچه نبودن آن و وجود خلاء هایی در محصول نهایی بود که از طریق تغییر ترسیم و تنظیمات لیزر از بوجود آمدن این نقص جلوگیری شد. هر چند این آزمایش به راحتی انجام نشد اما با ترکیب آزمایش و مدل سازی امکان یک روش ساده و سریع در چاپ میسر شد. این روش یک موفقیت بزرگ در صنایع وابسته به فلز به شمار می رود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال