نتیجه بنچمارک چیپ M1 مکس اپل از افزایش عملکرد ۵۵ درصدی خبر می دهد

اپل شب گذشته دو پردازنده جدید خود به نام های M1 پرو و M1 مکس را بصورت رسمی رونمایی کرد. نتایج بنچمارک منتشر شده از این پردازنده صحت ادعای اپل در مورد آن و عملکرد چشمگیرش نسبت به مدل M1 را نشان میدهد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، اپل نسل جدید تراشه […]

اپل شب گذشته دو پردازنده جدید خود به نام های M1 پرو و M1 مکس را بصورت رسمی رونمایی کرد. نتایج بنچمارک منتشر شده از این پردازنده صحت ادعای اپل در مورد آن و عملکرد چشمگیرش نسبت به مدل M1 را نشان میدهد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، اپل نسل جدید تراشه های M1 را که در مک بوک های پرو نسل جدید استفاده شده است، معرفی کرد. به گفته اپل این پردازنده ها نسبت به مدل قبلی ۷۰ درصد قدرتمندتر خواهند بود. بررسی مک بوک پرو جدید این شرکت در آینده می‌تواند ادعای اپل را ثابت کند.

اکنون اطلاعاتی از نتایج بنچمارک پردازنده M1 مکس منتشر شد که نشان میدهد این پردازنده توانسته امتیاز ۱۷۴۹ را در آزمون تک هسته ای و ۱۱۵۴۲ را در آزمون چند هسته ای کسب کند. البته با توجه به نام گذاری دستگاه به Macbook Pro 18.2 نمیتوان دقیقا از مدل پردازنده مطلع شد. حتی این احتمال وجود دارد که مربوط به دستگاهی دیگر باشد.

تراشه M1 مکس مجهز به ده هسته پردازشی است. همچنین فرکانس آن نیز نسبت به مدل M1 فرکانس ۳.۲ گیگاهرتز بالاتر است. البته در بخش تک هسته ای امتیاز دو پردازنده قدیم و جدید یکسان است. اما در بخش چند هسته ای اختلاف آنها برای تراشه M1 مکس به ۵۵ درصد بیشتر می‌رسد.

با توجه به اینکه نتیجه بنچمارک تنها به سیستم عامل مک او اس محدود است. امکان مقایسه آن با پردازنده های اینتل و AMD و از سیستم عامل های ویندوز وجود ندارد. در هر صورت می توان این امتیاز کسب شده را به دستگاه‌هایی مانند مک بوک پرو با پردازنده Xeon W-3235  ارتباط داد که در آن دوازده هسته با فرکانس ۳.۳ گیگاهرتز وجود دارد.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال