نتایج گزارش تحقیقات سامسونگ از احتمال فساد مالی مدیران Samsung Foundry

سامسونگ که اخیراً نتوانسته در زمینه تولید تراشه های خود و فروش آنها با رقیبان خود مانند TSMC رقابت کند. به دنبال حل مشکل و بازدهی از دست رفته است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، شرکت کره‌ای سامسونگ با هدف بهبود قابلیت‌های ریخته گری خود سرمایه گذاری های زیادی را در این […]

سامسونگ که اخیراً نتوانسته در زمینه تولید تراشه های خود و فروش آنها با رقیبان خود مانند TSMC رقابت کند. به دنبال حل مشکل و بازدهی از دست رفته است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، شرکت کره‌ای سامسونگ با هدف بهبود قابلیت‌های ریخته گری خود سرمایه گذاری های زیادی را در این زمینه انجام داده است. اما به نظر می‌رسد در بخش تلاش نتوانست چندان امیدوار کننده ظاهر شود. به طوری که امکان رقابت با TSMC به عنوان رقیب سرسخت سامسونگ وجود ندارد. سامسونگ تحقیقاتی را در رابطه با فساد مالی مدیران Samsung Foundry آغاز کرد. به نظر می‌رسد این مدیران با هدف حذف سرمایه سامسونگ در بهبود بازدهی تراشه‌های ۵ نانومتری و ۴ نانومتری اسنادی را جعل کرده اند.

میزان تراشه های موجود در ویفر همان بازده بهره‌وری تراشه و معیاری برای سنجش آن محسوب می شود که باید در آزمون کیفیت استانداردهای لازم را دریافت کند. از طرفی این بازده ها توسط ریخته گری ها و در مراحل اولیه تولید ارزیابی خواهد شد. اخیراً کوالکام برای سفارش پردازنده های اسنپدراگون 8 نسل یک ۴ نانومتری از TSMC به جای سامسونگ استفاده کرده است.

 به نظر می‌رسد سامسونگ در بازدهی تراشه های تولید شده با مشکل مواجه شده است. به طوری که از بین ۱۰۰ قطعه تنها ۳۵ قطعه با بازدهی استاندارد قابل استفاده خواهد بود.

با حذف سفارش کوالکام برای طرح های سه نانومتری توسط سامسونگ ضرر تجاری هنگفتی برای سامسونگ به وجود آمد و باعث شکست رقابت این شرکت TSMC شده است. هم اکنون این شرکت در حال تهیه گزارش از تحقیقات مذکور است. در این تحقیقات مشخص خواهد شد اسناد مربوط به بازدهی ۵ نانومتری ها و یا چهار نانومتری ها توسط مدیران کنونی و یا سابق به درستی تعریف نشده و یا آنها تلاش کردند تا این گزارشها را جعل کنند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال